شما اینجا هستید
اجتماعی » تلاش می‌کنیم که علوم پزشکی را از زیر فشار سیاسی‌های موجود برداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : ما در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تحت‌فشار و نفوذ هیچ قدرتی عمل نمی‌کنیم. دکتر بهرام دلفان با بیان این مطلب در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته سلامت اظهار کرد:نیروهایی که سرسپرده قدرت‌ها و افراد بانفوذ هستند دلیل اختلال در شبکه خدمت‌رسانی ما هستند.

وی با بیان اینکه خیلی از بی‌عدالتی‌ها در حوزه علوم پزشکی به دلیل فشارهای سیاسی است ،گفت : با این وجود اما در این دوره مدیریت، ما تحت‌فشار و نفوذ هیچ قدرتی عمل نمی‌کنیم.

دلفان افزود: ما در بسیاری از زمینه‌ها کمبود نظارت داریم که  تلاش مان این است که آن ها را برطرف کنیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد:بهداشت و درمان نباید قربانی سیاست‌بازی‌ها شود اما ما تلاش می‌کنیم که علوم پزشکی را از زیر فشار سیاسی‌های موجود برداریم.
وی گفت: به زودی تغییرات لازم در دانشگاه ایجاد خواهد شد و تلاش می‌شود با سرعت با بی‌عدالتی‌ها برخورد شود، جذب نیروهای بومی یکی از نمونه‌های رعایت عدالت و کاهش فشارهای این‌چنینی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به کمبود جراح مغز و اعصاب و جراح قلب و عروق در لرستان گفت :لرستان با کمبود جراح مغز و اعصاب روبرو است و تنها ۲ پزشک جراح قلب و عروق در این استان فعال هستند بنابراین باید جذابیت ماندگاری را برای متخصصین بیشتر کنیم که این پزشکان بمانند.وی با بیان اینکه مناطق محروم بیشتر از کمبود پزشک متخصص رنج می‌برند، اظهار کرد: برای رفتن پزشکان به مناطق محروم بستگی به نوع تعهدات پزشک دارد.دلفان گفت: ما هشت ماه از بیمه تأمین اجتماعی طلب داریم و ۲۲۰ میلیارد تومان بدهی ماست و به همین دلیل است که پرداخت کارانه نیروهای ما عقب ‌افتاده است.

وی از افتتاح مرکز تخصصی درمان نازایی در شهریورماه خبر داد و گفت:بیمارستان عسلیان را جهت تبدیل شدن به مرکز تخصصی درمان نازایی تعطیل کردیم و آن را به بیمارستان شهید رحیمی منتقل کردیم تلاش می‌شود که این مرکز تا شهریور سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به عدم خدمت برخی متخصصین در مناطق محرون هم گریزی زد و گفت: محل خدمت پزشکانی که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند بستگی به تعهد و سطح سوادشان دارد ، دانشجویان ممتاز می‌توانند به جای خدمت در مناطق محروم در مراکز استان‌ها کارشان را آغاز کنند ، اما حتماً در این باره پارتی‌بازی‌های هم وجود داشته است.

وی گفت: خوشبختانه شرایط کرونا مانند ساسر استان‌های کشور خوب است و شاخص‌های استانی رو به بهبود است و در بحث تزریق دوز چهارم واکسن کرونا ویروس وزارت بهداشت توصیه کرده افرادی که از بیماری زمینه‌ای رنج می‌برند این دوز را تزریق کنند.

  1. حسین جهانی

    اگر سیاست نیست و سیاسی کاری نیست پس ایشون رو می و چگونه گذاشتن رئیس علوم پزشکی /!!
    حرف هایی میزنن آخع

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان