شما اینجا هستید
اجتماعی » صدور مجوز احداث ۱۱ پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی در استان

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت :مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: مجوز احداث ۱۱ پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی در  استان صادر شده است و تا ۲ سال آینده احداث می‌شوند.

شیرزاد نجفی در حاشیه گشت هوایی و پایش اراضی ملی در شهرستان های دلفان، کوهدشت، چگنی و الشتر با بیان این مطلب افزود: در صورت ازدیاد پاسگاه های حفاظتی، یگان حفاظت منابع طبیعی می تواند با اهداف بالابردن ضریب حفاظت از منابع طبیعی و انفال، تأمین و گسترش اندیشه و رفتار‌های حفاظتی در پیکره سازمان منابع طبیعی و جامعه، سرعت بخشیدن به اجرای احکام و مقررات حفاظتی سازمان و تقویت برای پیشگیری و کاهش پرونده‌های متشکله از طریق اجرای اقدامات بازدارنده نظارت بیشتر و بهتری بر صیانت از جنگل ها و مراتع داشته باشد.

نجفی با تشریح گشت هوایی و پایش اراضی ملی در شهرستان های دلفان، کوهدشت، چگنی و الشترگفت:  این گشت باهدف شناسایی و رصد اراضی ملی و برنامه ریزی جهت پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی انجام گرفت.

وی اظهار کرد: در این بازدید، استاندار لرستان خواستار احداث پاسگاه های حفاظتی در نقاط حساس و جنگلی استان شد و قول مساعد جهت تامین اعتبار به منظور احداث چندین پاسگاه حفاظتی در شهرستان های مورد بازدید را داد.

همچنین دالوند معاون عمرانی استاندار لرستان از طرح ها و پروژه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان بازدید کرد. شیرزاد نجفی میدرکل منابع طبیعی لرستان با اشاره به این بازدید گفت:

پروژه های آبخیزداری حوزه آبخیز کرگانه، اراضی ملی حریم آزاد راه خرم آباد_ اراک، بند خاکی دهکرد بروجرد، نهالستان و پارک جنگلی شهید بهشتی و بند خاکی گندل گیلان بروجرد از جمله پروژه هایی بود که در این سفر مورد بازدید واقع شد.

 شیرزاد نجفی افزود: در این بازدید ها، معاون عمرانی استانداری در خصوص حصارکشی مرمت نهالستان پارک جنگلی شهید بهشتی و همچنین اجرای بند خاکی در حوزه آبخیز رودخانه کرگانه در سال جاری قول مساعد داد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان