شما اینجا هستید
اجتماعی » حساب شهرداری پل‌دختر مسدود شد/ اختلال در خدمات‌رسانی شهری

به گفته شهردار پل‌دختر به خاطر بدهی معوقه به یکی از پیمانکاران سابق، حساب بانکی متعلق به شهرداری پل‌دختر مسدود شده است. به گزارش بلوطستان صدیقه میری در گفتگو با فارس اظهار کرد: متاسفانه یکی از پیمان‌کاران مدعی سابق این شهرداری بابت حدود ٢٠ میلیارد ریال طلب خود که از سال‌های ۹۷ و ۹۹ بر جای مانده اقدام به انسداد حساب‌های شهرداری کرده است.

وی افزود: حساب‌های شهرداری پلدختر در حالی مسدود شد که شهرداری به مناسبت روز کارگر، برنامه تجلیل از کارگران و ضیافت افطاری آنان را در دستور کار داشت که این اقدام به خاطر انسداد حساب‌ها لغو شد.

شهردار پل‌دختر گفت: مشکل انسداد حساب‌های شهرداری به خاطر دیون کلان دوران گذشته است که مدیریت شهری پلدختر را در حالی‌که برای انجام خدمات نیاز به امنیت خاطر مالی دارد، بیشتر تحت فشار قرار داده و از برنامه‌های تدوین شده باز داشته است.

وی افزود: این در حالی‌است که مدیریت شهری پل‌دختر علی‌رغم دیون سنگین در سنوات گذشته، پرداخت حقوق کارکنان و کارگران را در دستور کار دارد و ضمن برنامه‌ریزی و اقدام و عمل برای درآمدزایی، علاوه بر خدمات شهری روزانه، به اجرای برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از جمله‌ کاشت درخت و افزایش فضای سبز نیز می‌پردازد.

میری یادآورشد: بلوکه شدن حساب‌های شهرداری نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه در رسیدگی به امور جاری و ارائه خدمات به شهروندان اختلال ایجاد وموجب کاهش مانور خدمت در این زمینه می‌شود.

وی انسداد حساب‌های شهرداری را یک نقیصه قانونی دانست و افزود: شهرداری‌ پلدختر مبلغ ١٠ میلیارد ریال تخصیص اعتبار دولتی  سال ۱۴۰۰ را تنها هزینه‌ پرداخت بدهی سنگین سال‌های گذشته کرده  و حدود ١۵ میلیارد ریال بدهی در خصوص پروژه‌های دولتی دارد.

شهردار پلدختر گفت: با توجه به دیون سنگین این شهرداری تمام تخصیص بودجه دولتی سال ۱۴۰۱  شهرداری پلدختر نیز باید صرف پرداخت دیون پروژه‌های دولتی شود.

وی افزود: اقدام به مسدود کردن حساب‌های بانکی شهرداری پلدختر از سوی طلب‌کاران سنوات قبل به طور قطع موجب به تعویق افتادن حقوق اردیبهشت ماه‌جاری کارکنان و کارگران و در نهایت اعتراض آنها می‌شود.

میری یادآورشد: بنابر این انتظار می‌رود با توجه به مشکلات باقی مانده از سیل و لزوم ارائه خدمات رسانی به مردم سیل زده، استاندار انقلابی و جهادی، رییس کل دادگستری و مدیرکل اداره اطلاعات لرستان  دررفع مشکلات به ویژه مشکل بدهی‌های این شهرداری که به جا مانده ازادوارگذشته است و گریبان‌گیر مدیریت شهری شده همکاری و نسبت به آزادسازی حساب‌های مسدود شده آن اقدام شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان