شما اینجا هستید
اجتماعی » گسترش همکاری‌ها با دانشگاه‌ها رویکرد کاری سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در نشست مشترک مسئولان دانشگاه لرستان و مدیران جهاد کشاورزی استان با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه در جهت کمک به تحقق شعار سال (اقدامات مشترک دانش‌بنیان) گفت: ورود هوشمندانه دانشگاه لرستان به بحث همکاری‌های دوجانبه در راستای شعار سال و مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان است».

مجتبی میر افزود: ما رسالت داریم براساس سیاست‌های کلان دولت، کشاورزی را از وضعیت فعلی به یک کشاورزی دانش‌بنیان تبدیل کنیم؛ تقویت ارتباطات و همکاری‌های دوجانبه با دانشگاه‌ها نیز در این راستاست .

وی تصریح کرد: برای ما از طرف وزارت جهاد کشاورزی، تکلیف است که بایستی همکاری‌های دوجانبه را با نظام دانشگاهی گسترش بدهیم تا در مسیر تحقق شعار سال، حرکت کنیم».

میر گفت: علاوه بر گسترش همکاری‌ها با دانشگاه‌ها رویکرد کاری سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان آن است که همکاری‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز متناسب با شعار سال، گسترش دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان یادآورشد: دانشگاه لرستان باید به‌صورت هوشمندانه و مصداقی به موضوعات معین و مشخص، ورود پیدا کند و راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه دهد».

او گفت: برای مثال موضوع تاب‌آوری اراضی دیم کشاورزی استان لرستان در برابر تنش‌ها یک موضوع مهم است که دانشگاه لرستان می‌تواند به‌صورت هوشمندانه به این موضوع ورود پیدا کند؛ باید تلاش کرد کشاورز را متناسب با اقلیم بومی، توانمند کرد».

 میر بیان  کرد: دانشگاه لرستان و سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان باید با همکاری‌های مشترک راهکارهای مشخص و مصداقی برای رفع مشکلات کشاورزی، ارائه کنند».

 صادق اسدالهی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان نیز در این نشست ضمن تشکر از حاضران در نشست به خاطر ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلف، اعلام کرد که سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان نیز این آمادگی را دارد که همکاری‌های دوجانبه‌ی خود را با دانشگاه لرستان با تأکید بر گروه‌های آموزشی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه گسترش دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان