شما اینجا هستید
اجتماعی » حفر و تجهیز۱۸حلقه چاه آب درسال ۱۴۰۱/ در لرستان گزارش آلودگی آب نداشته ایم / به ۲۰۰ روستای لرستان آبرسانی می شود

عملیات اجرایی آب‌رسانی به ۲۰۰ روستای استان لرستان آغاز شده است. مدیرعامل آبفای لرستان با بیان این مطلب اظهار کرد: سهم استان لرستان در برنامه جهادی آب‌رسانی به ۲۰۰ روستا، با اعتبار ۳۸۰ میلیارد تومان است که زمستان سال گذشته، تفاهم‌نامه آن با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام امضا شد.
وی افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی آب‌رسانی به این روستاها وارد فاز اجرایی شده که امید است تا پایان سال، بخش عمده این روستا‌ها به بهره‌برداری برسد.
وی گفت : با اتمام این پروژه‌ها شاخص بهره‌مندی آب روستا‌ها که در حال حاضر حدود ۵۶ درصد است به بالای ۶۰ درصد می‌رسد.
کرموند تصریح کرد: استان لرستان ۳۰۰۰ روستا دارد که حدود ۱۶۲۰ روستای‌ این استان، از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند. مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان گفت : در سال ۱۴۰۰ شرکت آب و فاضلاب استان لرستان ۲۸۰ دستگاه کلرزنی را با هزینه ای در حدود ۵/۳ میلیارد تومان خریداری و در سطح سامانه های آبرسانی روستایی نصب نموده است و مطابق استاندارد کلر باقیمانده شبکه توزیع آب بایستی بین ۰.۲ تا ۰.۸ پی پی ام باشد که با استفاده از دوزینگ پمپ های کلرزنی این مقادیر فراهم شده است.

حمید رضا کرموند اظهار کرد :شرکت آب و فاضلاب استان لرستان دارای ۲۸ نفر نیرو در بخش کنترل کیفی،  ۴۵ نفر آبدار در بخش سامانه های گندزدایی روستایی و ۱۲ نمونه بردار می باشد که فعالیت های کلرزنی آب شرب، نمونه برداری و آزمایش آب را بصورت مستمر و روزانه  انجام می دهند.

وی گفت:خوشبختانه بر اساس نتایج آزمایشات آب که در ماه بیش از ۱۵۰۰ آزمایش بر روی نمونه های آب در سطح استان انجام می گردد، هیچگونه گزارشی که نشان دهنده آلودگی آب شرب مشترکین باشد دریافت نشده است.

مدیرعامل آبفای لرستان گفت: در راستای پایش آنلاین پارامترهای کیفی آب این شرکت ۵۰ آنالایزر سنجش کیفی را خریداری و نصب نموده استوی همچنین گفت:درسال ۱۴۰۱تعداد۱۸حلقه چاه آب درمناطق شهری وروستایی به بهره برداری  می رسند. کرموند گفت : ازتعداداین ۱۸ حلقه چاه ۸حلقه دربخش آبرسانی شهری درشهرستانهای دورود،ازنا،بروجرد،کوهدشت وسلسله می باشند وتعداد۱۰حلقه از این چاه هادربخش روستایی برای تامین آب ۳۰روستا است.

مدیرعامل آبفای لرستان اظهار  افزود:در عملیات حفر و تجهیز و نیرور سانی این چاه ها برای ۵۶ نفر به شکل مستقیم اشتغال زایی می شود. وی گفت: که تجهیز این چاه ها با الکتروپمپ و نصب تابلو وکابل کشی وعملیات عمرانی جهت جلوگیری ازریزش حلقه های چاه آب ولوله کشی جهت انتقال آب آنها به مخازن انجا م می شود.

کرم وند تصریح کرد: حفر و تجهیز این چاه ها برای آبرسانی به مناطق دارای افت فشار ویاقطعی موقت در مناطق شهری و نیز برای آبرسانی به روستاها جهت بهره مندی از آب سالم وبهداشتی است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان