شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ریز و درشت جلسه ستاد تسهیل پلدختر با حضور استاندار

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b2%db%b3_%db%b1%db%b0%db%b2%db%b0%db%b1%db%b1

استاندار لرستان گفت: مطالبات برجای مانده از هشت سال دولت قبل را توقع دارند ما یک شبه حل کنیم. به گزارش بلوطستان بازوند با بیان این مطلب در جلسه ستاد تسهیل تولید استان لرستان که در شهرستان پلدختر برگزار شد افزود: مطالبات برجای مانده از هشت سال دولت قبل را توقع دارند ما یک شبه حل کنیم خوشحالیم که الان متوجه شدیم در این شهرستان کارها به خوبی پیش نرفته است.

به مشکلات پلدختر واقف هستیم

وی تصریح کرد: واقف هستیم که وضعیت پلدختر باید بهتر از این باشد اما باید واقعیات را نیز در نظر گرفت. وی با بیان اینکه به این موضوع معترف هستیم ،اظهار داشت : دولت با بشکه ای ۱۴۰دلار بودجه را نبسته و الان با بشکه ای ۳۰دلار نفت فروخته می شود و مشکلات دولت در بخش اعتبارات زیاد است و لذا نباید توقع داشته باشیم کار به صورت مطلوب انجام شود.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b2%db%b3_%db%b1%db%b0%db%b0%db%b7%db%b2%db%b9

دولت به بخش خصوصی ۴۵۰هزار میلیارد بدهی دارد

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: دولت را باید درک کنیم که با چه وضعیتی خزانه را تحویل گرفته و هم اینک دولت به بخش خصوصی بدهی ۴۵۰هزار میلیارد تومانی  دارد.وی گفت: اگر این جلسات خروجی نداشته باشند و کاری صورت نگیرد هم مردم نگران می شوند و هم سرمایه انسانی اتلاف می شود و لذا باید تصمیمات ما عملیاتی باشند تا شهرستان پلدختر کارهایش را مردم لمس کنند.

موافق معشوره و سد چولهولم

وی خاطر نشان کرد: من همواره بیان کرده ام که موافق کار کارشناسی و دیگاه کارشناسان در مورد سد معشوره بوده و همچنین با احداث سد چولهول نیز موافق هستم .

مسکن مهر با کوهی از مشکلات

استاندار لرستان ادامه داد: مسکن مهر پلدختر  پرمشکل ترین پروژه در استان لرستان که معلوم نیست وقتی متقاضی ندارد بر چه اساس ساخته شده است. وی گفت: اینها را برای چه کسانی ساخته اند و چرا متقاضی ندارند چه کسی پاسخگوی این وضعیت است.

وی تصریح کرد: در دولت قبل از این کارهای غیر کارشناسی زیاد صورت گرفته است. بازوند بیان کرد: در این جلسه مقرر شده که استخر تا پایان دی ماه آبگیری شود و در دهه فجر به بهره برداری یرسد اما برداشت من این است که حجم کار به گونه ای نیست که در دو ماه تکمیل شود اما از مدیرکل ورزش می خواهم اگر این پروژه مشکل تخصیص دارد بگوید تا ما از محل های دیگر تخصیص لازم را بدهیم تا پیمانکارپروژه  نیاید و بگوید من مشکل اعتبار داشته و نقدینگی نداشته ام تا کار را به سرانجام برسانم .

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b2%db%b3_%db%b1%db%b0%db%b0%db%b7%db%b2%db%b4

چهار خطه در دو نقطه معرض دارد

وی ادامه داد: در جلسه شورای برنامه ریزی استان مقرر کردیم تا ۱۷کیلومتر از مسیر های چهار خطه پلدختر تکمیل شوند اما امروز می بینیم که مدیرکل راه می گوید تا پایان سال ۱۲کیلومتر تکمیل می شود و مثل اینکه این پروژه برای آسفالت در دو نقطه مشکل معارض دارد و مدیر کل راه هم باید ۵کیلومتر دیگری که قبلا وعده داده شده را تکمیل کند.

بازوند گفت: از فرماندار پلدختر می خواهم با کمک مسئولین شهرستان مشکل معارضین را رفع کند تا آسفالت این دو فاز در چهار خطه پلدختر انجام گیرد. استاندار لرستان افزود: در بحث شهرک گلخانه ای وفعالین صنایع راکد و توسعه کشاورزی و پمپاژه ها عزم ما این است بالاخره کارها تسریع پیدا کند.

وی گفت: نهایتا دوماه آینده باید کار مسکن مهر تعین تکلیف شود تا ما واحدهای آماده شده را افتتاح کنیم. وی خاطر نشان کرد: در بحث مصلی هم باید فاز بندی صورت گیرد زیرا حجم پروژه طوری است که ممکن است روند کار طولانی شود.

photo_2016-11-23_15-02-22

در پلدختر مردم کاری را لمس نمی کنند

در این جلسه هم چنین امام جمعه پلدختر با بیان اینکه خدمت گذاری به مردم از تاکیدات اسلام و سیره معصومین است افزود: باید متناسب با استعدادها در پلدختر کار صورت گیرد . حجت الاسلام والمسلمین ادامه داد: تا مراکز فرهنگی رونق نگیرد کار پیش نخواهد رفت ..ی گفت: مصلی نمازجمعه پلدختر هم اینک راکد است و انتظار ما این است بالاخره در این کار شتابی صورت گیرد,

امام جمعه پلدختر افزود: دیوار ساحلی و مسکن مهر از مطالبات مردم است و در این صخوص مردم به ما مراجعه می کنند زیرا احتمال سیلاب وجود دارد و در این حالت ممکن است خساراتی به شهرپلدختر وارد شود.

وی اظهار داشت : پروژه شهدای گمنام در اینجا تعطیل است این در حالی است که مقبره شهدای گمنام در برخی شهرستان ها نگین شهرها به شمار می رود .امام جمعه پلدختر ادامه داد: در پلدختر مردم کاری را لمس نمی کنند که ما الان به آن اشاره کنیم.حجت الاسلام والمسلمین سوری گفت: مردم مطالباتی دارند و ما وظیفه داریم دفاع کنیم اما این به معنای آن نیست که کاری صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد:انتظار می رود مسئولین شهرستان کسانی باشند که اهداف و کلیت نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته و به آن معتقد باشند و عمل کنند زیرا اگر اینگونه بناشد خدمت نیست و خیانت است . امام جمعه پلدختر گفت: مسئولینی که به کار می گمارید باید به مردم خدمت کنند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b2%db%b3_%db%b1%db%b1%db%b2%db%b0%db%b4%db%b4

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: پلدختر غیر صنعتی است و باید به اجرایی شدن صنابع راکد اهتمام ورزیده شود. سید حمیدرضا کاظمی افزود: سیمان پارسیان –پالایشگاه –آهک هیدراته باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شده و زمینه اجرایی شدن آنها فراهم شود.وی تصریح کرد:شهرک صنعتی پلدختر راکد است و باید این شهرک هم تعیین تکلیف شود.

وی خاطر نشان کرد: چرا با وجود اینکه تا پایان سال قرار بود ۱۷کیلومتر از چهار خطه پلدختر زیر ترافیک برود عملی نشده و در هر جلسه ۵کیلومتر از آن کم می شود ،ما آمده ایم مشکلات مردم را رفع کنیم نه اینکه به مصوبات جلسات قبلی بی تفاوت باشیم .

وی خواستار اجرایی شدن پمپاژهای پلدختر شد و گفت: موانع رفع ترخیص تجهیزات پمپاژ واشیان رفع شده و به شبکه گذاری پایین دست پمپاژ جم مهر نیز توجه شود.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b2%db%b3_%db%b1%db%b0%db%b5%db%b1%db%b4%db%b0

معشوره باعث نگرانی مردم پلدختر شده است

نماینده مردم پلدختر به سد معشوره نیز گریزی زد و گفت: مردم پلدختر در خصوص معشوره نگرانی دارند زیرا بیم داریم به مانند آزادراه که برای کشور توسعه بود و برای ما تعطیلی کسب و کار را رقم زد معشوره هم باعث خشک شدن اراضی کشاورزی در پایین دست شود.

وی گفت: برای مردم کوهدشت احترام قائلم اما به هر صورت ما هم حقی داریم و باید به حق ما توجه شود و از التهاب آفرینی جلویگری شود زیرا بنا نداریم موضوع را امنیتی کنیم بنا داریم موضوع را از حیث اجتماعی پیش ببریم.کاظمی تصریح کرد: سد چولهول مطالعه شده و باید به عنوان یک مطالبه اجرایی شود.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b2%db%b3_%db%b1%db%b0%db%b4%db%b6%db%b1%db%b9

تاکید سرپرست  فرمانداری پلدختر بر رفع سرمایه در گردش صنایع راکد

سرپرست فرمانداری پلدختر نیز در این جلسه گفت: پلدختر در حوزه کشاورزی و آب پتانسیل دارد اما به این استعدادها بی توجهی شده است. نعمت اله دستیاری افزود: انجیر سیاه پلدختر و چاههای نفت این شهرستان از ظرفیت های کشاورزی و انرژی هستند که به دلیل عدم صنایع تبدیلی و نبود صنایع اکتشاف و پالایشگاهی به کام دیگر مناطق همجوار هستند.

وی ادامه داد: سنگ آهک ،گچ و سیمان پلدختر می تواند به عنوان یک ظرفیت پلدختر را در سطح ملی و جهانی مطرح کند. وی گفت: پرورش قارچ ۲۰۰تنی ،پروار بندی ۳۵۰راسی ،ترشی جات خانم بابایی ،کباب لقمه مورانی ، پروار بندی ۹۰راسی سراب حمام ،پروار بندی ۳۵۰راسی چم مهر ،مرغ گوشتی ۳۰هزار قطعه ای ،گوساله ۱۰۰راسی،مرغ تخک گذار ۲۰هزار قطعه ای و آجر ماسه آهکی و صدف گچ و آریا گچ،لوله پی وی سی ،کارخانه قند ، تولیدات ساختمانی ،تعاونی ۶۰۱نایلون و نایلکس ،آریا پلاستیک و سبد سازی پلاستیکی ،همت نوین ،شن و ماسه زمرد کشکان  ،آسفالت یافته کوه تعاونی متین خیبر پوش – نیروگاه گازی مهرگان ، آب معدنی زعفران هلوش و…از جمله صنایعی کوچک و بزرگی هستند کهیا در شرف افتتاح هستند و مشکل جزیی سرمایه در گردش دارند یا برای خروج از رکود باید تسهیلات به آنها اعطا شود.

در حاشیه این جلسه :
مدیران کل دستگاههای مرتبط با حوزه ستاد تسهیل تولید لرستان در این نشست حاضر بودند.
استاندار قبل از جلسه از چهار خطه پلدختر –خرم آباد و استخر شنای پلدختر بازدید کرد .
ازدحام جمعیت در سالن اجتماعات فرمانداری و محدودیت جا باعث شدتا برخی مدیران و شرکت کنندگان در جلسه سرپا جلسه را دنبال کنند.
امام جمعه پلدختر در دقایق منتهی به نماز جلسه را ترک کرد و استاندار نیز گفت : تا دقایقی دیگر ما هم جلسه را تعطیل می کنیم تا بعد نماز جلسه را از سر بگیریم ،مدیران کل هم بعد از ارائه توضیحات در خصوص اعتبارات و وضعیت پروژه ها به دستور استاندار جلسه را ترک کردند.
در شروع جلسه شهردار پلدختر مجری جلسه را برعهده داشت که پس از سخنان دستیاری و هنگامی که استاندار می خواست جلسه را اداره کند ،بازوند خطاب به شهردار پلدختر گفت: اجازه بدهید در جلسه فرماندرای فرمان در دست ما باشد تا جلسه را اداره کنیم زیرا ممکن است وقت تلف شود و جلسه دچار حاشیه شود.
%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b2%db%b3_%db%b1%db%b1%db%b1%db%b7%db%b5%db%b4
%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b2%db%b3_%db%b0%db%b9%db%b5%db%b6%db%b3%db%b2
گزارش از عباس دارایی/ سردبیر بلوطستان

  1. ناشناس

    مشکلات پلدختر آنگاه کم می شود که همه پای کار آیند! نه با کاظمی نه با کائیدی نه با هاشمی حل نخواهد شد!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان