شما اینجا هستید
سیاسی » رویدادهای ملی و منطقه ایی و اظهارات نمایندگان لرستان

کاییدی:مردم بار دیگر اعتمادشان به نظام را ثابت می‌کنند

4568521
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: نیازی نیست به مردم بگوییم هوشیار باشید؛ چراکه آن‌ها آگاه به مسائل هستند و ثمرات انقلاب را تا حد اعلا حفظ می‎کنند و در این راه هر ساله با هوشیاری کامل و بیشتر از سال‎های قبل از آرمان‎های انقلاب خود دفاع می‎کنند.به گزارش خبرگزاری خانه ملت دکترعلی کائیدی اظهار کرد: مردم ایران انقلابی انجام دادند و در این راه خون‎هایی ریخته شد که موفقیت‎هایی به دست آمد؛ موفقیت‎های چشمگیری که با وجود تحریم و مقاومت‎هایی که دیگر کشورها در مقابل نظام ما داشتند به دست آمد.

وی افزود: این انقلاب متعلق به مردم است و آنان در صیانت از نظام جلوتر از مسئولین و مدیران هستند.وی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: دو شاخصه مهم که باعث پیروزی انقلاب شد حضور مردم در صحنه و وجود با برکت رهبر بود؛ همچنین پایداری که تا به حال انقلاب داشته به خاطر وحدت بین این دو شاخصه مهم است. شرکت مردم در راهپیمایی یعنی اعتماد به نظام که قطعاً با حضور پرشور آنان این موضوع بار دیگر اثبات خواهد شد.نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: متأسفانه در این زمینه اقدامی عملی نداشتیم و در این رابطه چاره، تلاش بیشتر است یعنی با توجه به اقدامات صورت گرفته در بحث خودکفایی صادرات غیرنفتی را توسعه دهیم و فقط شعار ندهیم.وی تصریح کرد: به صورت عملی اقتصاد مقاومتی را پیگیر نبودیم و کار ما در حد شعار بوده است. اقتصاد مقاومتی یعنی با کمترین امکانات بیشترین بهره‎برداری را داشته باشیم.

بیرانوند:مردم توافق بد را نمی‌پذیرند و مسببانش را نخواهند بخشید


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مردم توافق بد را نمی‌پذیرند و مسببانش را نخواهند بخشید.به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از فارس؛بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته‌ای، گفت: توافق ۲ مرحله‌ای بدون اشاره به لغو کامل تحریم‌ها شلیک تیر ۲ زمانه به عزت و غیرت ایرانی است که هیچ فردی این خفت را نخواهد پذیرفت.وی با بیان اینکه توافق کلی گفته شده شبیه توافق مرحله اول است، اظهار داشت: معنی توافق بر سر جزئیات یعنی تلاش برنامه‌ریزی برای عدول از خطوط قرمز که نتیجه آن بازی برد-برد نیست.

 این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه ملت مسئولان را بخاطر عدم توافق بد تمجید خواهند کرد، در عین حال گفت: ملت ایران هیچگاه توافق بد را نپذیرفته و مسببان آن را نخواهند بخشید.بیرانوند همچنین با بیان اینکه ملت ایران با کسی رودربایستی ندارد، خاطرنشان کرد: پیام ملت مقاومت است که این در نظرسنجی وزارت اطلاعات هم مشهود می‌باشد.
بروجردی:تفکیک توافق هسته‌ای به «کلیات و جزئیات» طراحی آمریکا است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری آب پاکی بود بر دستان آمریکایی‌ها تا بدانند ما بدون تردید تحریم را مدیریت می‌کنیم و آنها بازنده این بازی خواهند بود. به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از باشگاه خبرنگاران؛«علا‌ء‌الدین بروجردی» پیرو سخنان اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون مذاکرات هسته‌ای،گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری نقشه راه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است.

وی افزود: آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به دنبال به درازا کشاندن مذاکرات بوده و بنا دارند محدودیت‌های ایجاد شده در توافق ژنو  ادامه یابد.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌بایست تحریم‌ها را لغو کنند ولی این کار را نکردند بنابراین طبیعی است ادامه روش فعلی به نفع ما  نیست.وی ادامه داد: یکی از فرازهای مهم سخنان رهبر معظم انقلاب این است که فرمودند من با توافقی که بتوان انجام شود موافقم، اما با توافق بد موافق نیستم.نماینده بروجردی اظهارداشت: سخنان رهبر معظم انقلاب نشان دهنده این واقعیت است توافقی که متضمن منافع جمهوری اسلامی ایران نباشد توافق بد است و عملا امروز توپ در زمین آمریکاست.
وی افزود: ما مذاکره برای مذاکره را قبول نداریم بلکه مذاکره باید با هدف حل مشکل و خروج از بن بست باشد.
بروجردی ادامه داد: نکته دیگری رهبر معظم انقلاب فرمودند مبنی بر اینکه اگر تحریم‌ها برداشته شود و با توافق حربه تحریم از دست دشمن خارج شود، بسیار خوب است اما اگر این اتفاق نیفتد همه بدانند که راهکارهای فراوانی در داخل کشور برای کُند کردن تحریم وجود دارد.
وی تصریح کرد: سخنان اخیر مقام معظم رهبری آب پاکی بود بر دستان آمریکایی‌ها تا بدانند ما بدون تردید تحریم را مدیریت می‌کنیم و آنها بازنده این بازی خواهند بود.رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از دیگر نکات سخنان رهبر معظم انقلاب این بود که فرمودند ما توافق مرحله‌ای را قبول نداریم، یعنی توافق نمی‌تواند و نباید در دو مرحله انجام شود مثلا کلیات توافق شود و بعد به سراغ جزئیات بروند، فرمودند اگر توافقی قرار است انجام شود باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات با یکدیگر باشد.
 آقامحمدی:چنگ و دندان آمریکا برای ملت ایران پیر و فرسوده شده است
نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: مردم در یوم‎الله ۲۲ بهمن به آمریکا خواهند فهماند که چنگ و دندانش برای ملت ایران پیر و فرسوده شده است.ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: ۲۲ بهمن روز به یاد ماندنی و فوق‎العاده در تاریخ ملت ایران است که ملت ایران به رهبری امام راحل یک نظام سلطه‎گر مورثی و خانوادگی را که مردم هیچ نقشی در انتخاب شاهان نداشتند را برانداخت و نظامی به نام خدا و نظامی که در باورها و عمق اندیشه مردم جای داشت جایگزین کردند.
وی با بیان اینکه این انقلاب آمده حرف و حکم خدا که عدل، قسط و داد و فراهم کردن امکان رشد برای همگان در جامعه‎ ساری و جاری کند و ظلم و ستم و تبعیض را از جامعه برچیند، اظهار کرد: این اهداف تاکنون با حضور مردم پیگیری شده است و به طور قطع و یقین اگر مردم نبودند چه بسا انقلاب به راه دیگر گسیل داده می‎شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه آمریکا و دنیای غرب تحمل استقلال‎خواهی، اسلام‎خواهی و شیوه حکومتی که مردم زمامدار خود را انتخاب کنند را ندارند و بعد از ۳۶ سال هنوز دست از توطئه علیه ملت ایران برنداشتند، تصریح کرد: هر بار که مردم احساس کردند باید در صحنه‎ها حضور داشته باشند سیلی محکمی به صورت زیاده‎خواهان، ظالمان و متجاوزان می‎زنند.
وی با بیان اینکه حضور مردم در یوم‎الله ۲۲ بهمن به آمریکا خواهند فهماند که چنگ و دندان او برای ملت ایران پیر و فرسوده شده است، خاطرنشان کرد: مردم با حضور در راهپیمایی بوم‎الله ۲۲ بهمن، با آرمان‎های امام راحل، اهداف انقلاب، خون شهیدان، دلایت و رهبری تجدید میثاق می‎کنند و براستمرار راه امام و شهدا که راه اسلام، علوی و راه حسینی است پافشاری می‎کنند.آقامحمدی گفت: ملت ایران مانند روزهای اول انقلاب با آن شادابی، خروشان در خیابان‎ها حضور می‎یابند و نه همیشگی و تاریخی خود را به ظالمان و مستکبران می‎گویند.
ملکشاهی: ۱+۵ در مقابل اقتدار جمهوری اسلامی به زانو در آمده‎اند

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: آنچه دنیا را به زانو در آورده سه عامل اعتقاد به خدا، رهبری و فرهیختگی معمار کبیر انقلاب و وحدت و یکپارچگی مردم همیشه در صحنه ایران است.
وی  از مردم دعوت  کرد که راهپیمایی روز ۲۲بهمن را باشکوه هرچه تمام‎تر برگزار کنند که الان آنچه دنیا از جمله کشورهای قدرتمند جهان(۱+۵ )در مقابل اقتدار جمهوری اسلامی به زانو در آورده است سه عامل اعتقاد به خدا، رهبری و فرهیختگی معمار کبیر انقلاب و وحدت و یکپارچگی مردم همیشه در صحنه ایران است.
ملکشاهی ادامه داد: به شکرانه الهی شهرستان رومشگان از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی  آرام آرام در حال پیشرفت و معرفی و شناسایی به مسئولین کشور است و تمامی زیرساخت‎های رومشگان از جمله، برق، گاز و جاده در حال احداث و  آماده شدن است.نماینده مردم کوهدشت و رومشکان افزود: یکی دیگر از نقاط مثبت این شهرستان وجود امنیت بسیار عالی حاکم بر این شهرستان بوده که این امر برای مردم ما بسیار مهم و ارزشمند است و شکل گرفتن ادارات و سازمان‎های دولتی را  نیز امیدوارانه تلقی کرد.

عبدی:با اجرای طرح همسان‎سازی، حقوق بازنشستگان یکسان می‎شود


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با اجرای طرح همسان‎سازی، حقوق بازنشستگان یکسان می‎شود.دکتر ایرج عبدی در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، درباره طرح همسان‎سازی حقوق بازنشستگان افزود: حقوق بازنشستگان با هم تفاوت زیادی دارند، به گونه‎ای که یکی حداقل حقوق و یکی ماهیانه سه میلیون تومان دریافت می‎کند.
وی با بیان اینکه نارضایتی از این وضعیت در بین بازنشستگان وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه همه بازنشستگان تحت پوشش بیمه هستند اما دریافتی آنها متفاوت است.نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس اضافه کرد: با اجرای قانون همسان‎سازی رعایت عدالت در مورد بازنشستگان صورت می‎گیرد و با توجه به پرداختی‎هایی که می‎شود تفاوت دریافتی در سن بازنشستگی آنقدر محسوس نباشد.عبدی گفت: خیلی از این تفاوت‎ها را قانون باعث شده که باید بازنگری شود.
قائدرحمت:حقوق‎ها متناسب با تورم افزایش یابد

عباس قائدرحمت نماینده مردم دورودوازناگفت: حقوق ماهیانه جامعه کارگری و کارمندی کافی نیست و باید هزینه‎های زندگی را با این تورم تنظیم کنیم.وی با بیان اینکه متناسب با تورم حقوق‎ها افزایش یابد، اظهار کرد: در این سال‎ها تورم بالاست و سیر صعودی در دولت گذشته و در اوایل دولت فعلی داشته است اما متأسفانه حقوق کارکنان و جامعه کارگری به تناسب تورم افزایش نیافته است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه تصمیم یکپارچه‎‎‎ای به درستی گرفته نشده و در این دولت، دولت مدعی است تورم کاهش یافته و سیر نزولی دارد و کنترل شده؛ روی عدد و رقم ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، اضافه کرد: میزان تورم باید براساس شاخص‎ها ارزیابی شود و کالاهای اساسی را ملاک قرار دهیم.
وی با بیان اینکه به اختلاف نظری که بین دولت و منتقدین وجود دارد و ممکن است درست باشد یا نباشد کاری نداریم، تصریح کرد: در سال ۹۴ میزان تورم ۲۰ درصد اعلام شده که باید حقوق‎ها متناسب با افزایش تورم افزایش یابد و یا اینکه دولت تدبیر کند و تورم را کاهش دهد.
قائدرحمت گفت: کاهش تورم نباید تنها روی کاغذ باشد بلکه باید سبد کالای خانوارها را مدنظر قرار دهند و هر چه قدر افزایش حقوق را کمتر کنیم و در کنار آن تورم متناسب با حقوق افراد باشد قطعاً اقتصاد جامعه موفق‎تر است و نیاز است در این راستا ثبات دستمزدها و قیمت‎ها را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه چنانچه تورم ۲۰ درصدی و افزایش حقوق‎ها ۱۴ درصد باشد تمام فشارها روی قشر کم‎درآمد و آسیب‎پذیر است، اظهار کرد: نیاز است هزینه‎های غیرضروری کشور را کاهش و دولت با توجه به ظرفیت بودجه‎ای‎اش حداکثر صرفه‎جویی‎ها را داشته باشد.

توکلی:مدیران ناتوان لرستانی عزل شوند
tavakol91-7-0002

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: هر مدیری که توانایی خدمت به مردم را نداشته باشد، باید عزل شود.به گزارش بلوطستان محمدتقی توکلی  در جمع مردم این شهر با اشاره به اینکه شان مدیران تنها خدمت‌گزاری به مردم است، اظهار کرد:  موقعیت و مقام مسئولان بر پایه خون شهدا استوار شده  و باید از جان و دل برای مردم کار کنند.

وی ضمن تقدیر از مدیران خدمتگذار افزود: هر مدیری که نتواند و یا نخواهد به مردم خدمت کند، از مسئولیتش کنار گذاشته می‌شود و این در رابطه با مدیران کل استان نیز صدق می‌کند که در صورت کم‌کاری و ناتوانی با هماهنگی استاندار پیگیر جابه‌جایی آنها می‌شوند.

نماینده الیگودرز با اشاره به ضوابط حاکم موجود برای استخدام گفت: در گذشته بومی‌ها در آزمون کتبی استخدامی قبول می‌شدند، اما در مصاحبه غیر‌بومی‌ها مورد تایید قرار گرفته و استخدام می‌شدند که جلوی این مباحث، رابطه‌بازی و تضییع حقوق جویندگان در کار الیگودرز را گرفته‌ایم.

توکلی راه حل اساسی رفع معضل بیکاری را با توجه به شرایط موجود جذب و تقویت سرمایه‌گذار دانست و افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته نبود زیرساخت مناسب، نبود بودجه و بعضا سوء‌مدیریت‌ها دست به دست هم داده تا سرمایه‌گذاری به کلافی سردرگم تبدیل شود و بیکاری هر روز افزایش یابد و به مشکل اصلی امروز استان و الیگودرز تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرک‌های صنعتی زیر‌ساخت‌ها آماده نبود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت هزینه‌های لازم برای آماده‌سازی زیر‌ساخت‌ها انجام شده و با برق‌رسانی، آبرسانی، گازرسانی و نصب امکانات مخابراتی زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تقویت و رونق کشاورزی در کنار صنعت لازم و ضروری است، ادامه داد: هر چند سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی و تقویت صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما نباید از کشاورزی غافل شویم که یقینا این دو می‌توانند مکمل خوبی برای هم باشند و علاوه بر رشد و شکوفایی اقتصاد در راستای کاهش آمار بیکاران نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان