شما اینجا هستید
اجتماعی » خسارت در سطح ۲۴ هزار هکتار باغ استان طی سال زراعی جاری /خسارت ۹ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان به زیربخش‌های کشاورزی استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: برآوردهای اولیه نشان می دهد خشکسالی و سرمازدگی طی سال زراعی جاری ۹ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان به زیربخش‌های کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

 به گزارش بلوطستان “مجتبی میر”  با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد این رقم مربوط به خسارت های کاهش بارندگی و خشکسالی است،افزود:  تاکنون ۱۵۸ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و ۲۴ هزار هکتار باغ استان متحمل خسارت خشکسالی و سرمازدگی شده اند که پیش بینی می شود در صورت تداوم روند کنونی و کاهش بارش های بهاری، خسارات خشکسالی در حوزه زراعت و باغات استان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار تن کاهش برداشت محصولات از سطح خسارت دیده پیش بینی شده است ، گفت:  سهم زراعت و محصولاتی همچون گندم، جو و کلزا از این رقم بسیار بالا برآورد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان تصریح کرد:  پیش بینی می شود با کاهش تولید محصولات زراعی، ۶ هزار و ۸۹ میلیارد تومان از درآمد کشاورزان کاهش یابد همچنین خسارت در سطح ۲۴ هزار هکتار باغ استان طی سال زراعی جاری، موجب کاهش ۲ هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان درآمد باغداران خواهد شد.

وی افزود: ۳۹۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز خسارت سرما و خشکسالی سال زراعی جاری تاکنون در بخش های زنبورداری و دامداری لرستان برآورد شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان