شما اینجا هستید
اجتماعی » ضرورت وجود بالگرد برای صیانت از جنگل های لرستان

 

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان  گفت: با توجه به خشکسالی و عدم بارش ها در فصل بهار و بیم از آتش سوزی جنگل ها، وجود بالگرد امری ضروریست به مین منظور درخواست بالگرد به سازمان جنگلها ارسال شده تا در صورت مساعدت، بالگرد به مدد جنگل های لرستان بیاید.

شیرزاد نجفی افزود: با توجه به خشکسالی و نبود علوفه، دامداران به سرشاخه زنی درختان مبادرت می کنند که وظیفه ماست با برگزاری کلاس های آموزشی، ترویجی و نظارت های مستمر، کلیه دامداران را ارشاد کنیم.

وی به پیشگیری از حریق و احداث آتش بُر در مناطق حساس و بحرانی اشاره کرد و تصریح نمود: تهیه و آماده کردن امکانات و تجهیزات برای اطفاء حریق و پخش اطلاعیه جهت عدم سرشاخه زنی توسط دامداران و پخش اطلاعیه جهت پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی در دستور کار قرار گیرد.

نجفی با بیان اینکه پروانه چرا دامداران در صورت انجام سرشاخه زنی باطل خواهد شد،  خاطرنشان کرد: پایش مناطق جنگلی و بحرانی توسط نیروهای یگان حفاظت، جلوگیری از قاچاق چوب، زغال گیری، جلوگیری از کشت مواد مخدر، شناسایی دامدارانی که داخل عرصه های جنگلی هستند و…. را مد نظر داشته و در این موارد سخت گیری های لازم لحاظ گردد.

این مقام مسوول تهیه کلیپ های کوتاه در مباحثی همچون (خشکسالی، اطفاء حریق، سرشاخه زنی)، تنظیم لیست کشیک استان و شهرستان، رفع نقص و سرویس کاری ادوات پیشگیری از حریق و خودروها را مهم برشمرد و عنوان کرد: روسای شهرستان ها با فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاران، شوراهای بسیج جلسه هایی در راستای پیشگیری از حریق و سرشاخه زنی درختان برگزار نمایند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. Israel night club

    I was excited to discover this website. I want to to thank you for your time for this wonderful read!! I definitely liked every part of it and i also have you book-marked to look at new things on your website.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان