شما اینجا هستید
اجتماعی » آب پشت سدها بدون مجوز شورای حفاظت از منابع آب لرستان رهاسازی نشوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: چاه‌های غیرمجاز آب با هماهنگی دستگاه قضا پلمب می‌شوند. به گزارش بلوطستان احمدرضا دالوند در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با بیان اینکه هماهنگی و همدلی خوبی بین دستگاه‌های استان در بحث بحران آب وجود دارد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی علاوه بر نظارت و کنترل جدی‌تر، در بحث جلوگیری از استفاده غیرمجاز آب آمادگی لازم را طی فصول گرم سال و تنش آبی داشته باشند.

وی افزود: فرمانداران در شهرستان‌ها با تشکیل جلسه حفاظت منابع آب به صورت هفتگی گزارش نتیجه آن را به دبیرخانه استانی ارائه دهند تا پس از بررسی اقدامات لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تاکید کرد: همچنین چاه‌های غیرمجاز با هماهنگی دستگاه قضا پلمب شده تا کمتر با مشکلات آب شرب و کشاورزی در فصول گرم سال مواجه شویم.

وی تشکیل گشت مشترک جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب را در شهر‌های استان ضروری دانست و گفت: این گشت‌های مشترک با تهیه برنامه‌زمان‌بندی مشخص و مدیریت فرمانداران اقدام کنند.

دالوند عنوان کرد: به دلیل کاهش ۳۶ درصدی منابع آب در سال جاری به‌هیچ عنوان آب پشت سدها بدون مجوز این شورا رهاسازی نشوند.

وی فرهنگ‌سازی در مصرف آب را امری ضروری دانست و با بیان اینکه مردم باید بحران آب را جدی بگیرند، افزود: لازم است بیشتر از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی استفاده شود تا مردم بحران آب را باور کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به ممنوعیت کشت برنج و سیب زمینی در استان بیان کرد: با اشخاصی که بدون توجه به اخطار‌های جهاد کشاورزی به کشت برنج و سیب زمینی مبادرت می‌ورزند برخورد قضایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف فاضلاب برای محصولات کشاورزی ممنوع است، افزود: از نگاه زیست‌محیطی، نظارت و کنترل امنیت غذایی محصولات کشاورزی بسیار مهم بوده و لازم است آب مصرفی برای آن‌ها کنترل بهداشتی شود.

  1. Israel night club

    I was excited to discover this website. I want to to thank you for your time for this wonderful read!! I definitely liked every part of it and i also have you book-marked to look at new things on your website.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان