شما اینجا هستید
اجتماعی » ملکشاهی: اظهار نظر پلیس در انتقاد از آیین دادرسی ناشی از بی اطلاعی از مسائل حقوقی است

الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به سخنان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا که تصویب آیین دادرسی جدید در مجلس شورای اسلامی را شلیکی به قانون مبارزه با  مواد مخدر عنوان کرده بود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد این اظهار نظر پلیس به دلیل عدم اطلاع کافی آن‌ها در مسائل و موارد حقوقی است. چراکه آیین دادرسی کیفری در روش و شکل رسیدگی به پرونده‌های کیفری بحث می‌کند، نه در ماهیت مجازات! و ماهیت مجازات در حیطه قوانین ماهیتی، همچون قانون مجازات اسلامی و قانون مبارزه با مواد مخدر، قرار دارد.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون آیین دادرسی کیفری با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری  تدوین شده است، گفت: در قانون آیین دادرسی کیفری همانطور که از نامش پیداست، تنها شیوه و نحوه رسیدگی به جرم مجرمین در دادگاه‌ها مورد بازنگری قرار گرفته است و  طی آن، در روش‌های رسیدگی به جرائم، همسان سازی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در آیین دادرسی کیفری اخیر، و در موضوع مبارزه با مواد مخدر، تنها شیوه رسیدگی به پرونده متهمان به قاچاق مواد مخدر و تجدید نظرخواهی در آرای صادر شده آن‌ها را تغییر دادیم و نحوه رسیدگی به این پرونده‌ها را همسان با دیگر پرونده‌ها قرار دادیم.
وی تمرکز بر حقوق مردم در برابر ظابطین را نیز از جمله ویژگی‌های آیین دادرسی کیفری جدید برشمرد و افزود: در این قانون سعی شده تا مشکلات موجود در آیین دادرسی‌ گذشته اصلاح شود و به اذعان اغلب حقوقدانان و اساتید این رشته، آیین دادرسی جدید یکی از قویترین و بهترین مصوبات در سال‌های پس از انقلاب اسلامی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان