شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نقش سیاست در بیکاری

نقش سیاست در بیکاری

آمارها نشان میدهد که نرخ بیکاری در استان لرستان دوبرابر متوسط نرخ بیکاری درکشور است ویکی از دلایل اصلی آن عدم سرمایه گذاری کافی در استان است که از راهکارهای مهم واساسی آن تقویت بخش خصوصی است. راه نجات وتقویت بخش خصوصی نیز جذب سرمایه گذار وجلوگیری از فرار سرمایه است چراکه سرمایه گذاران بخش خصوصی میتوانند بخش عمده ای از معضل بیکاری استان که امروزه به کابوسی وحشتناک برای مردم این دیار تبدیل شده را حل کنند.
متاسفانه امروز بخشی از آمار رسمی ما متاثر از شغلهای کاذب وفصلی است که با دریافت تسهیلات خوداشتغالی بخشی از بیکاران را نیز بدهکار نموده است.
وموضوع بیکاری امروزه به کابوسی برای جوانان تبدیل شده است که حل مسئله را در کوچ ومهاجرت به استانهای برخودار دانسته ومیانگین خانواده ای یک نفر از لرستانیها در غربت معاش به سرمی برد.
به وضوح میتوان گفت بخشی از عدم رونق بخش خصوصی وجذب سرمایه گذار در لرستان وشهرستان پلدختر متاثر از سیاست جریانات سیاسی است زیرا بسیاری از مردم ما درصورت عدم توفیق کاندیدای مورد نظرشان درانتخاباتها دچار یاس ونا امیدی می شوندواین امر باعث می شود سرمایه داران وسرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری از خود نشان نداده وباعث فرار آنان نیز خواهد شد.امروز برسیاسیون ومدیران دولت فرض ولازم است که در تلطیف فضای سیاست بر کسب وکار تلاش کنند وامنیت شغلی کارگران وبخشهای مختلف دولتی وتعاونی وخصوصی را تضمین نمایند باشد که از مهاجرت جوانان بیگناه که برای معاش درغربت وبه دوراز خانواده به سر می برند کاسته شود.

نورالدین محمدی زاده/بلوطستان

  1. محمدی

    این بارحاج آقامحمدزاده خوب وجالب قلم فرسایی گرده وحرف کاملا”درستی زده.

  2. داوطلب کنکور

    سوال:چرا طی سالهای اخیر جمعی ازفرهنگیان وداوطلبان شرکت درآزمون ارشدناپیوسته پیام نور شهرستان پلدخترکه تعدادشان هم زیاداست نبایددرشهرستان خودشان امتحان بدهندوبایدبه کوهدشت بروند؟مگردانشگاه مرکز پیام نورپلدختر از قدیم الایام مافوق واحدکوهدشت نبود؟چراقبلا”بقول دوستان داوطلب باپیگیریهای مسئولین دانشگاه وآموزش وپرورش پلدخترمکان حوزه امتحانی پلدختربودولی چه شده است که فرداجمعه بایدداوطلبان شهرستان پلدخترخطرات احتمالی درجاده پرخطرمسیرکوهدشت اسلام آبادراطی کنند؟آیا مسئولین مربوطه پاسخ قانع کننده ای دارند؟آیافرماندارمحترم پلدختردرجریان این مساله هست؟ویاآیا مسئولین مربوطه مساله را با وی درمیان گذاشته اندوحل نشده؟

  3. کامبیز نجات پور

    آیا تا به امروز اتفاق افتاده که مردم لرستان در حضور نماینده منتخب در مجلس شورای اسلامی درباره اشتغال و سرمایه گذاری صحبت کنند ؟
    جواب نه واقعا اینطور بحثی وجود نداشته
    مردمی گه خواسته شان از نماینده و مسئولین رده بالای مملکت فقط تغییر مدیران در سطح شهرستان و بخش هاست و حتی تغییر مدیران مدارس دیگر جایی برای رفع بیکاری جوانان تحصیلکرده و توسعه نمی ماند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان