شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » هر بحرانی در ایران، منجر به یک فرصت‌طلایی برای عده‌ای می‌شود

این روزها کرونا چنگ بر نقاب غرور بشریت انداخته است. و مأموریتش جار زدن ناتوانی‌هاست. ایران کشور عجیبی است هر بُحرانی به سرعت، تبدیل به یک فرصت‌طلایی برای مکیدن و زالو شدن عده‌ای فرصت طلب میشود.
حال فرقی نمی‌کند سیل باشد یا زلزله، بحران اقتصادی باشد یا شیوع یک بیماری مرگبار…

خانواده‌ی بزرگ آموزش و پرورش ایران، با جمعیتی قریب به ۱۶ میلیون نفر، بالغ بر ۶۰ روز است بلاتکلیف و سردرگُم است. و به دلیل شیوع کرونا، روند تعلیم و تربیت‌اش، ناتمام و منقطع مانده‌است.

دو هفته‌ای است با رونمایی از یک پیام‌رسان داخلی، بنام «شاد»، آموزش و پرورش برای جبران خلاء روزگار کرونا، یک حفره ایجاد کرده‌است. پیام‌رسانی که بواسطه عدم‌پهنای باند و زیرساخت‌های فنی مناسب، از پوشش جامعه‌ی دانش‌اموزی ناتوان است. و با اندکی افزایش اعضا و چرخش اطلاعات دچار هزاران خطای کددار می‌شود.

این پیام‌رسان به هیچ عنوان قابل مقایسه با پیام‌رسان‌های مشابه خارجی نیست. ما در جریان فیلتر تلگرام به این ناتوانی در زمینه‌ی فناوری‌های این مدلی پی بردیم؛ سروش، ایتا و…

اما با این حال آموزش و پرورش، با در اختیار داشتن این اطلاعات، با صرف هزینه‌های هنگفت و ضایع کردن زمانِ شانزده‌میلیون دانش‌آموز و معلم، دچار خطایی خسارت رسان شده‌است.
آموزش و پرورش، در اوج بحران، چنان ارز ۴۲۰۰تومانی، به عده‌ای زرنگ حال داده است.

آموزش و پرورش، این فرصت را به صورت انحصاری، در اختیار سازندگان شاد قرار داده‌است و هنوز متوجه نشده‌است که #شاد یک تصمیم #غمبار بوده‌است.

۱_آیا طراحان و مجریان این پیام‌رسان (شاد)، از پهنای باند و ضعف زیر ساخت‌ها بی‌خبر بوده‌اند؟

۲_آیا اینان از جمعیت ۱۶میلیونی آموزش و پرورش بی‌اطلاع بوده‌اند؟

۳_آیا اینان از مناطق محروم، و هم‌چنین خانوادهای فقرزده‌ی ناتوان از داشتن اینترنت و گوشی هوشمند، بی‌خبر بوده‌اند؟

با توجه به صراحت و پشتیبانی انحصاری آموزش و پرورش از این پیام‌رسان و متضرر شدن تمام خانواده‌های ایرانی، سومدیریت و هَرز بردن بودجه و سرمایه‌های مالی و انسانی کشور تحت تحریم ما مسلم است. و طنز تلخ‌تر هم این‌جاست؛ در تضادی آشکار در خیلی از شهرستان‌‌ها، با هماهنگی مسئولین، مدیران مدارس سه هفته‌است، جهت تدریس مجازی، از تلگرام تحت فیلتر استفاده می‌کنند.
در حالی که آموزش و پرورش می‌توانست با تهیه‌ی درسنامه‌هایی بصورت کاغذی، تمام نظام آموزشی را پوشش دهد.

کرونا، تمام ساز و کارهای دنیا را به هم ریخته‌است. اما در ایران با شروع هر بحرانی، یک #فرصت_طلایی برای عده‌ای مهیا می‌شود. تا با استفاده از گِل‌آلوده بودن فضا، غواصانه، ماهی مراد خویش را به جیب بزنند.
شاد یک شوخی غمبار است!

✍شاه‌پور لطفی؛ بلوطستان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان