شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » همایش تجلیل از دوست‌داران بلوط در کوهدشت برگزار شد

معاون عمرانی استاندار:
باور فرهنگی ما اینقد رشد نکرده که جنگل چقدر ارزش دارد/ شعله مسائل سیاسی در کوهدشت بیش از همه جاهاست
به گزارش بلوطستان این همایش با حضور اصلانی معاون عمرانی استاندار لرستان، مدیر کل محیط زیست لرستان، مدیر کل امور عشایر، فرماندار کوهدشت، دادستان کوهدشت، ریش سفیدان، نمایندگان محیط زیست در روستاها و کارکنان ادارت مختلف، در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.
معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: خداوند وقتی می خواهد هدیه ارزشمندی به کسی می دهد به وی وعده درختانی را می دهد که از زیر آنان نهرهای جاری شده است. وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام می فرماید نزد من شکستن شاخه ای از درختان از شکستن بال فرشتگان اهمیت بیشتری دارد»

   IMG_1044
این مسئول ادامه داد: قطع بی جهت یک درخت به مثابه قتل یک انسان است از ین رو ما نباید درختان را بسوزانیم یا از آنها قطع کنیم زیرا خسارتی جبران ناپذیر بر پیکر طبیعت وارد کرده و گناهی نابخشودنی است»
اصلانی خاطر نشان کرد: هیچکس بدون مستندات شرعی و قانونی حق دستیابی به جنگلها و مراتع را ندارد.
معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: من افتخار میکنم از تبار لر هستم ولی آیا غیر این است که باور فرهنگی ما اینقد رشد نکرده که جنگل چقدر ارزش داره و باید از آن حفاظت شود.
وی با اشاره به خواص درختان بلوط تصریح کرد: در بین جنگلهای بلوط پرتوهای تولید می شود که باکتری ا از بین می برد وی همچنین تشریح کرد: جنگل ها فوائد زیادی همچون ممانعت از تبخیر شدن آبهای جمع شده در سطح زمین که در نهایت تبدیل به چشمه ساران میشود را دارند و به این راحتی نباید از دست بروند.
بنا به گزارش خبرنگار بلوطستان، وی در ادامه بیان کرد: ما یک کشور در حال توسعه و جنگ و تحریم زده هستیم، حفاظت از جنگلها به تنهای در توان دولت نیست باید همه دست در دست هم دهیم و و از مسائل سیاسی پرهیز و به اینگونه مسائل فرهنگی به درستی بپردازیم.
معاون استاندار لرستان ادامه داد مطمئن باشید یک وجب از جنگلها و منابع طبیعی به انسانهای سود جو واگذار نخواهد شد و همچنین تصریح کرد: از زمان دولت تدبیر و امید اراضی که بنام اراضی ملی واگذار شده فقط در چهار چوب قانون آنهم برای کارخانه جات، صنایع و.. بوده
این مسئول گفت: بیاید حسنات را به تصویر بکشیم از تخریب تضعیف و زهرآگین کردن پرهیز کنیم نقاط ضعف را شنیده اما نقاط قوی را باید دید وی از فرماندار کوهدشت در خصوص اقدامات وی درخاموش کردن آتش سوزی تشکر کرد.
اصلانی گفت: شعله مسائل سیاسی در کوهدشت بیش از همه جاهاست همه ما وظیفه داریم این فیتیله را پایین بیاوریم و به جایش کار فرهنگی کنیم.
فرماندار کوهدشت:
در هشت سال دولت گذشته ۴۴هزار هکتار از جنگلهای بلوط این شهرستان به مزارع تبدیل شده است

IMG_1045
سخنران دیگر همایش محمدکرم محمدی فرماندار کوهدشت بود که وی نیز گفت: خدای بزرگ آنچه که آثار زندگی انسان را تشکیل می دهد آنچه که نیاز زندگی اوست و آنچه که خوبی و بدی ها را میزانی می دهد را در کتابی بنام قرآن خلق کرده و در جلو بشریت قرار داده از ین رو دین ما منبع صداقت، شجاعت، راستگوی و درست‌کاری است؛ دینی است که انسانها را می سنجد و بر اساس ارزش ها به آنها جایگاه می دهد.
ما همه انسانهای کشور برگرفته از فرهنگ ناب ایران زمین که همیشه جایگاه خوبان و پاکان بوده است هستیم و با حریتی که اسلام به ما ایرانیان بخشید جایگاه خوبی در بین جهانیان به دست آورده ایم
وی ادامه داد: امروز ایران مفتخر است که در هر جای دنیا انسانی مورد آزار و اذیت قرار می گیرد به آنها کمک می کنیم ازین رو صمیمانه و خالصانه از انسانهای که بدون هیچگونه چشم‌داشتی بخاطر مردم و آبادانی کشور خود روزهای سخت را با هم گذراندیم و همراه بودیم تشکر میکنم.
این مسئول درباره آتش سوزی اخیر کوهدشت نیز گفت: از هماهنگی خوب و صمیمانه مردم و مسئولین سپاسگذاری می کنم و استاندار لرستان پرتلاش را عامل اصلی این همدلی می دانم.

IMG_1042
فرماندار کوهدشت همچنین استاندار لرستان را فردی ساعی، خدوم، مردم سالار و فرزند این آب و خاک عنوان کرد و گفت: وی از اولین لحظه آتش سوزی «هرین کوهدشت» پیگیر بود و تمام نیروهای مربوطه همانند معاونین ومدیران کل را نیز پای کار آورد.
محمدی خاطر نشان کرد: من اهل عمل و میدانم و کوهدشت را وطن خود می دانم و هیچ‌وقت نه به این مردم خیانت کرده و نه خواهم کرد.
فرماندار کوهدشت گفت در قضیه آتش سوزی اخیر اول از منتقدین و سپس موافقان تشکر می‌کنم و امیدوارم نقدها نقد منصفانه و بر اساس حب و بغض نباشد تا زحمات کشیده شده حدر نرود و منافع مردم در نقدها مدنظر قرار گیرد تا خستگی از تن زحمت کشان بیرون رود.
وی ادامه داد: در هشت سال دولت گذشته ۴۴هزار هکتار از جنگلهای بلوط این شهرستان به مزارع تبدیل شده است، که این آمار آزار دهنده است. وی گفت سال۱۳۸۱که من فرماندار کوهدشت بوده ام وسعت کوهدشت۸۱هزار هکتار بوده و اکنون۳۸۵هزار هکتار است که این آمار نیز قابل تامل است.
وی در همین رأستا گفت برخی مدیران قبلی با دادن مجوزهای غیرقانونی به افراد روح تنگه بکر و ماندگار شیرز را گرفته ودر حق مردم ظلم کرده اند و طبیعت را نابود ساخته چه کسی باید پاسخ گو باشد. وی همچنین با انتقاد از عملکردها در سالهای گذشته خاطر نشان کرد در هشت سال قبل به چشمه ها هم رحم نشد. هم اکنون مدیریت حاکم بر کشور یک مدیریت عقلانی است و کارها را کارشناسانه انجام می دهد.

IMG_1048
کرم محمدی تصریح کرد: امیدوارم این قبیل همدردی ها همزمان در سالی که سال همدلی بین ملت و دولت است با احساسات آنها را تحت تاثیر قرار ندهیم و اگر ان جی اُی تشکیل می شود سیاست زده نشود صداقت کاری داشته باشد سیاسی کاری نکند زیرا سیاست خوب است اما سیاست زدگی بد.
وی در پایان گفت: مردم بهترین حافظه تاریخی خواهند بود و به درستی قضاوت خواهند کرد.
دادستان کوهدشت:
عدم وجود بالگرد در این قضیه کاملاً مشهود بود/ با این نیروهای کمی که در محیط زیست وجود دارند غیرممکن است کنترل کردن به درستی صورت گیرد.

IMG_۲۰۱۵۰۸۱۶_۱۱۴۸۴۰
حسینی دادستان کوهدشت نیز در این همایش گفت: یک درخت بلوط سالانه اکسیژن۵۰ نفر را تامین میکند و همچنین در بحث آب نیز همین درختان مایه آنها هستند که متاسفانه ما به آنها اهمیت نمی دهیم
وی در خصوص آتش سوزی اخیر کوهدشت گفت این نه اولی بوده و نه آخریست ما باید آمادگی داشته باشیم و نگذاریم به راحتی جنگلها از بین بروند.
حسینی همچنین بیان کرد: ما در سطح کلان در حوزه ی محیط زیست مشکل داریم و عدم هماهنگی باعث به وجود آمدن این مشکل است.
دادستان کوهدشت تصریح کرد با این نیروهای کمی که در محیط زیست وجود دارند غیرممکن است کنترل کردن به درستی صورت گیرد.
این مسئول ادامه داد: عدم وجود بالگرد در این قضیه کاملا مشهود بود، با اینکه مردم بصورت خودجوش پای کار آمدند اما عدم امکانات اطفا حریق باعث کندی کار می شد

IMG_1043
دادستان کوهدشت عواملی چون تهیه زغال را از مباحث مضر و زیان آور برای درختان بلوط عنوان کرد و خاطر نشان کرد: این کار با اقدام قضایی جواب نمی دهد از مردم می خواهم در این خصوص فرهنگ سازی کنند حسیبنی تاکید کرد: از زمانی که من آمده ام که مدت زمان دوسال می باشد تمام پرونده های مربوط به منابع طبیعی را خودم شخصا پیگیری میکنم و در این دوسال نگذاشتم وجبی به کسی واگذار شود.
به گزارش بلوطستان در این گردهمایی اکبر امرایی و محمدحسین آزادبخت به عنوان مسئول و نمایندگان انجمن های دوستداران محیط زیست و هنرمندان به ایراد سخن و شعر خوانی و ارائه راهکار پرداختند.
احمد بساطی؛ بلوطستان

IMG_1041

  1. ناشناس

    نمیشه مسئول وقت این مملکت یک بار حرف بزنند و دولت های قبل از خود را زیر سوال نبرند دریغ یک حرف عقلانی و داه حل بومی شده برای مشکلات، همه اش انتقاد

  2. احمدی

    امیدوارم اینگونه همایش ها دست آوردی برای اصل موضوع داشته باشد. به هر حال دست مریزاد فرماندار کوهدشت منتظر اقدامات تاریخی شما هستیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان