شما اینجا هستید
خبری » کم توجهی به حوزه فرهنگ تهدید کننده و چالش برانگیز است

به گزارش بلوطستان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه کم توجهی به حوزه فرهنگ تهدید کننده و چالش برانگیز است، گفت: امروز حوزه و کانالی که دشمنان برای نفوذ روی آن حساب باز کرده اند همان مسئله فرهنگ است.
ShowImage.aspx copy
به گزارش بلوطستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حجت الاسلام دکتر “حمیدرضا حنان” عصر سه شنبه در جریان دیدار با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان حضور در عرصه فرهنگ و هنر را توفیقی به منظور بسترسازی در این حوزه دانست و ابراز امیدواری کرد که در این مسیر بتوان گام های موثری برداشت.
وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ موضوع بسیار مهمی است افزود: هیچ کسی تا کنون تعریفی به جامعیت تعریف رهبر معظم انقلاب از حوزه فرهنگ ارائه نکرده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه “فرهنگ هویت یک ملت است” ادامه داد: این نوع نگاه به فرهنگ حکایت از یک رویکرد عقلانی و فلسفی دارد.
حجت الاسلام حنان با بیان اینکه هویت یک ملت “کیستی و چیستی” آن ملت است ادامه داد: از طریق فرهنگ می توان یک ملت را شناخت.
وی با بیان اینکه در مباحث عقلانی جایی که بحث از وجود و ماهیت مطرح می شود موضوع را به هویت سند می دهند افزود: اساس هر چیزی همان ماهیت و هویت آن بوده به طوریکه در هر جامعه ای فرهنگ هویت آن جامعه محسوب می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز حوزه و کانالی که دشمنان برای نفوذ روی آن حساب باز کرده اند همان مسئله فرهنگ است تصریح کرد: حوزه فرهنگ و هنر حوزه بسیاری مهمی است.
دکتر حنان با بیان اینکه کم توجهی به حوزه فرهنگ تهدید کننده و چالش برانگیز است یادآور شد: فرهنگ حوزه گسترده ای دارد به طوریکه مجموعه باورها، ارزشها و رفتارهای یک ملت را تحت پوشش قرار می دهد.
وی بیان داشت: با این تفاسیر می طلبد که یک برنامه ریزی جدی در این حوزه صورت گرفته و با هماهنگی و همکاری بین بخشی عمل شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر اینکه برای ارتقای حوزه فرهنگ باید همه دستگاههای فرهنگی پای کار بیایند یادآور شد: در این حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با توجه به سیاست هایی که دارد حرکت می کند.
حجت الاسلام حنان با بیان اینکه سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر سیاست های کلی نظام و منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ است بیان داشت: در این راستا برنامه های فرهنگی و هنری خوبی در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه فعالیتهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو محور دنبال می شود عنوان کرد: در اداره و مدیریت این بخش تا جایی که بتوانیم از حاشیه سازی های سیاسی در حوزه فرهنگ دوری خواهیم کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر ضرورت حرکت بر محور قانون و ملاک بودن مر قانون ادامه داد: دیدگاههای رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر شفاف است و ما تلاش می کنیم در این مسیر گام برداریم.
حجت الاسلام دکتر “حنان” با اشاره به انتشار کتابی از دیدگاههای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر ادامه داد: اعتدال در روش فعالتهای فرهنگی یکی دیگر از محورهای فعالیت ما در این بخش است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان