شما اینجا هستید
اجتماعی » یکی از مشکلات استان نتیجه انتخاب های غلط در زمان انتخابات است / با اعتراضات مردم در کف خیابان مشکل حق آبه لرستان حل نمی شود

 

 

استاندار لرستان گفت : با اعتراضات مردم در کف خیابان مشکل حق آبه لرستان حل نمی شود . به گزارش بلوطستان فرهاد زیویار در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با بیان این مطلب ،اظهار کرد: لرستان در تخصیص منابع آب در شرایط منفی قرار ندارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید از نظرات کارشناسان و نخبگان استفاده کنند چراکه لرستان در تخصیص منابع آب در شرایط منفی قرار ندارد، افزود: لرستان بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب رواناب، سرچشمه و آب تولیدی دارد که ۱.۲ درصد آن را مصرف می کند اما برخی از استان‌های دیگر با میزان روان آب های نصف لرستان، تقریبا ۲ برابر این استان مصرف آب دارند.

استاندار لرستان گفت: اگر سدهای در حال احداث این استان تکمیل شوند یک میلیارد مترمکعب به ذخیره آبی در لرستان اضافه خواهد شد و تا ۲۰ سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیاری در لرستان وجود دارد که قابل مقایسه با سایر استان ها نیست ، گفت : ظرفیت سد معشوره بیش از یک میلیارد مترمکعب است که برای تکمیل آن ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است همچنین ظرفیت سد بختیاری بیش از پنج میلیارد مترمکعب می باشد که برای تکمیل آن به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی بیان کرد: باید پروژه های نیمه تمام استان تکمیل شوند زیرا ماحصل توجه به پروژه های نیمه تمام و توسعه راه، آزادراه، فرودگاه و راه آهن در این استان موجب رونق صنعت گردشگری می شود.

استاندار با بیان اینکه  سدهای استان ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: با توجه به شرایط بحرانی کشور و امکاناتی که در اختیارمان قرار دارد امید به تکمیل شد معشوره بیشتر از سد بختیاری است چرا که میزان اعتباری که برای تکمیل این سد نیاز است ۱۰ هزار میلیارد تومان و سد بختیاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است

وی افزود:  لرستان بدون راه در بن‌بست قرار دارد و ادعای کریدور بودن لرستان از گذشته تاکنون با تکمیل پروژه‌های موجود در این باره محقق می‌شود. زیویار با اشاره به سفر رئیس جمهور به لرستان گفت: هدف رییس جمهور ملاقات با مردم و لمس مشکلات آن‌هاست.

وی افزود: این سفر چند اولویت دارد ازجمله بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مختلف مردم، شورای اداری و نشست خبری اما به طور حتم در یک سفر یک روزه نمی‌توان انتظار داشت که همه مسائل و مشکلات استان بررسی شود بنابراین لازم است که رئیس‌جمهور با آگاهی کامل وارد هر استانی شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: در لیست مطالبات ما از رئیس‌جمهور ۱۰۰ پروژه در دستور کار قرار دارد. وی گفت: از حدود یک ماه پیش نمایندگان نهاد ریاست جمهوری در استان حضور پیدا کردند و با برگزاری جلساتی با ادارات مختلف استان از وضعیت، کمبودها و مشکلات استان تا حد زیادی آگاهی پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ پروژه برای سفر هیات دولت به لرستان تعریف شده است ،  بیان کرد: سفر هیات دولت به لرستان فرصت مناسبی برای توسعه و توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام در این استان است‌. زیویار با بیان اینکه یکی از مشکلات استان نتیجه انتخاب های غلط در زمان انتخابات است ، اظهار کرد: هرگز حاضر نیستیم به دور از تعلقات طایفه ای و قومی،  روی یک فرد اصلح اجماع کنیم.

استاندار با بیان اینکه دولت نمی‌تواند تمامی مسائل استان را در این سفر کوتاه بررسی نماید ، گفت: لرستان متاسفانه در آمار و ارقام جز استانهای آخر کشور است هرچند نمایندگان نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به مشکلات مطرح شده گفتند که اکثر استانها همین مشکلات شما را مطرح می کنند و تنها مساله لرستان نیست.

وی گفت: نمایندگان مجلس منتخب خود ما به حساب می آیند ، در همین شهر خرم آباد من معتقد هستم نتوانسته ایم در موضوع انتخاب نمایندگان استفاده اساسی داشته باشیم ، شما دقت کنید نمایندگانی که انتخاب می شوند نفر اول ۳۰ هزار رای می آورد ، نفر دوم ۲۹ هزار و تا شخصی که ۵ هزار رای آورده به ترتیب هزارتاهزارتا رای ها کم می گردد.

زیویار افزود: ما حاضر نیستیم که به روی یک شخص به توافق برسیم و ناگهان صدهزار رای برای یک نفر جمع شود و افراد از همه تعلقات طایفه ای و گروهی و جمعی عبور کنند و به تعلقات تخصصی و علمی و مدیریتی برسند، خب معلوم است از کوزه همان برون تراود که در اوست و ما نباید با این انتخاب ها و روشهایمان زیاد خودمان را زیر سوال ببریم که این تصمیماتی است که همه ما باهم می گیریم و البته من هم در راس ان هستیم و باید در اینباره فکری اساسی کنیم.

 

 

عکس از محمد یاراحمدی ایرنا

  1. Best Dating App 2021

    ❤️ Alice want to meet you! Click Here: http://bit.do/sdfsere ❤️

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان