شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مشروح خطبه های نمازجمعه لرستان در جمعه ای که گذشت

ححح۷۶۹--۱۰۲۴x540
 
امام جمعه خرم آباد:ایران با قطع ارتباط با آمریکا به پیشرفت رسید

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ایران اسلامی به واسطه قطع ارتباط با آمریکا به پیشرفت رسیده استبه گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به بیستم فروردین ماه سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا اظهار داشت: بیستم فروردین ماه سالروز استقلال وخود کفایی ملت ایران در زمینه سیاسی ، نظامی، هسته ای و فرهنگی است.

وی ادامه داد: ایران به واسطه قطع ارتباط با آمریکا وکوتاه کردن دست استکبار جهانی در امور داخلی خود به این استقلال و پیشرفت همه جانبه رسیده است.وی بیان کرد: این روز نماد استقامت و جهاد ملت ایران در برابر سختی ها و نشانگر خواستن و توانستن ملت انقلابی ایران در برابر آمریکا و استکبار جهانی است.
خطیب نمازجمعه خرم آباد با تاکید بر شعار اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ملت ایران باید امسال با تکیه بر توانمندی های داخلی و دنبال کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی به استقلال اقتصادی نیز دست پیدا کند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه با اشاره به سخن رئیس جمهور آمریکا در مورد پیشرفت های نظامی وهسته ای ایران افزود: جای تاسف است که عده ای در داخل کشور این سخنان را می شنوند و دوباره در مورد مذاکره وارتباط با آمریکا حرف می زنند.وی اضافه کرد: تولید انبوه موشک، موفقیت های هسته ای وپیشرفت های نظامی ملت ایران توان مقابله با این ملت را از آمریکا سلب کرده است.
میرعمادی بیان داشت: امروز مسئولان باید به پیشرفت های همه جانبه، وتوانمندی های داخلی فناوری هسته ای تکیه وافتخار کنند.وی همپنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز ماه رجب اظهار داشت: ماه های رجب ، شعبان و رمضان سه ماه برای اصلاح نفس انسان است.

امام جمعه بروجرد:دانشمندان هسته ای با روحیه جهادی تحریم ها را به فرصت تبدیل کردند

امام جمعه بروجرد گفت: داشمندان هسته ای ایران اسلامی با روحیه جهادی تحریم ها را به فرصت تبدیل کردند و باعث فروپاشی انحصار صنعت هسته ای از دست آمریکا و چند کشور دیگر شدندبه گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد افزود: نامگذاری ۲۰ فروردین ماه به عنوان روز ملی فناوری هسته ای یادآور پیروزی بزرگ دانشمدان هسته ای ایران اسلامی و ملت ایران در دستیابی به صنعت هسته ای است.
به گفته وی ملت ایران با وجود مانع تراشی ها و توطئه های دشمنان با نیروی ایمان و پشتکار دانشمندان جوان هسته ای به فناوری هسته ای دست یافت و تحریم ها و تهدیدهای دشمنان را بی اثر کرد.
وی با اشاره به پیشرفت های بزرگ هسته ای ملت ایران افزود: دشمنان با تبلیغات گسترده و فریب افکار عمومی جهان سعی داشتند اینگونه جلوه دهند که ایران به دلیل خستگی از تحریم ها پای میز مذاکره نشسته است
امام جمعه بروجرد با بیان اینکه تهدید، تحریم و ترور دانشمندان هسته ای هیچ تاثیری بر اراده ملت ایران نداشت، گفت: دشمنان ایران اسلامی از روی ضعف و پس از ناامیدی از شکست ملت ایران، پای میز مذاکره آمدند و افکار عمومی جهان متوجه شد که هیچ تحریمی نمی تواند ملت ایران را شکست دهد.
وی افزود: ایران پس از برجام به تمام تعهدات خود عمل کرد و این موضوع به تایید آمانو مدیرکل آژانس انرژی اتمی نیز رسید ولی طرف مقابل تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و عملا هیچ تحریمی را لغو نکرده است.حجت الاسلام و المسلمین ترابی اظهار کرد: مسئولان و دولتمردان ایران اسلامی باید به پشتوانه مردم و رهبری از فناوری هسته ای و پیشرفت های بزرگ ملت ایران دفاع کنند و در مقابل باج خواهی غرب بایستند.
وی افزود: مسنولان و دولتمردان ایران اسلامی بدانند که اگر در مقابل دشمنان کوتاه بیایند، ملت آنان را مجبور به ایستادگی خواهند کرد.خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با انتقاد از سد معبرهای متعدد در سطح این شهر اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید مشکل سد معبر در بروجرد را حل کنند.
وی افزود: مشکل سد معبر و وجود دست فروشان در خیابان های شهر بروجرد زیبنده این شهر فرهنگی نیست و باید هر چه سریعتر برطرف شود.حجت الاسلام و المسلمین ترابی با اشاره به آغاز ماه رجب گفت: ماه رجب ماه رحمت و غفران الهی است و باید از این فرصت برای تهذیب نفس استفاده کنیم.امام جمعه بروجرد با اشاره به شهادت مدافع حرم ماشاالله شمسه در حلب سوریه اظهار کرد: مردم بروجرد در آیین تشییع این شهید والامقام حضور گسترده و باشکوهی داشتند که جای قدردانی دارد.

خطیب جمعه الشتر با اشاره به نام‌گذاری سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: رهبر معظم انقلاب اولویت‌های کاری کارگزاران نظام را برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در ابتدای سال به زیبایی تشریح می‌کنند لذا مسئولین کشور بایستی مطابق با شعار سال و منویات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی نمایند و در این مسیر قدم بردارند تا شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش جامعه باشیم.

حجت الاسلام موسوی  ادامه داد: نام‌گذاری سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نشأت گرفته از دوراندیشی و اولویت‌بندی‌ها و نیز ضروریات جامعه است و همه کارگزاران بایستی با برنامه‌ریزی مشخص و مدون، زمینه تحقق اجرایی شدن شعار سال را فراهم نمایند.

وی در تشریح وظایف قوا در تحقق شعار سال گفت: قانون‌گذاری‌های مجلس باید در راستای تحقق شعار سال باشد، دولت در اقدام و عمل به تحقق شعار سال کمک کند و دستگاه قضا نیز امنیت اجرایی شدن آن را فراهم نماید.

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیستم فروردین، سالروز فناوری هسته‌ای و نیز قطع رابطه ایران با آمریکا بیان داشت: آمریکا به زعم باطل خود با قطع رابطه با ایران منتظر به بن‌بست رسیدن انقلاب اسلامی بود اما با مقاومت ملت صبور و ولایتمدار ایران اسلامی، نه تنها قطع رابطه با آمریکا به ضرر کشور ما نبود بلکه منفعت ما در قطع رابطه با آمریکا بود.

وی با اشاره به اتفاقات و رخدادهای منطقه و شکست کسانی که آمریکا را پشتوانه خود می‌دانستند، این رخدادها را مایه عبرت دانست و ابراز داشت: امروز کسانی که در منطقه و اطراف آن، افتخار رابطه با شیطان بزرگ، آمریکا را دارند و به میزان ارادتشان به شیطان بزرگ در بین سایر کشورها احساس افتخار می‌کنند، روزی خواهد رسید که به دست همین استکبار و همین شیطان بزرگ خوار و ذلیل خواهند شد.وی تصریح کرد: امروز آنانی که در منطقه افتخار نوکری شیطان بزرگ را دارند، بدانند که به زودی زود به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

خطیب جمعه الشتر ایستادگی مردم ایران در مقابل تهدیات آمریکا را مثال‌زدنی دانست و تصریح کرد: به لطف همین ایستادگی ملت با بصیرت ایران اسلامی، تهدیدات و تحریم‌ها هیچ اثری بر اراده ملت در راه رسیدن به آرمان‌های والای انقلاب نگذاشته است.وی خاطرنشان ساخت: ایستادگی مردم سرافراز ایران اسلامی که با بصیرت زیر پرچم ولایت فقیه قرار گرفتند و فرامین ولی امر مسلمین را تبعیت کردند، تحریم‌ها و تهدیدات به واسطه همین ایستادگی و مقاومت بی اثر شدند.امام جمعه الشتر نتیجه استقامت در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار را نصرت الهی دانست و افزود: ملت ایران به دنیا ثابت کرده‌ است که هیچ نیازی به رابطه با آمریکا ندارد.

امام جمعه دورود:مشکلات شهرستان در سال اقدام و عمل حل شود

امام جمعه دوود گفت : با توجه به نام گذاری سال جدید به نام سال اقدام و عمل مسئولان با جدیت بیشتری طرح های نیمه کاره این شهرستان را تکمیل کنند.به گزارش بلوطستان به نقل از  ایرنا حجت الاسلام رضا حقیان در خطبه های نمازجمعه این هفته دورود افزود : طرح جداسازی آب رودخانه تیره از فاضلاب شهری ، ساماندهی آبهای سطحی منطقه ناصرالدین ، مشکل تولید شرکت های سیمان و فولاد و چدن از جمله طرحهایی هستند که همت مسئولان برای حل این واحدها باید بیشتر شود.

وی بیان کرد: پیگیری شروع ساخت بیمارستان جدید دورود ، پیگیری رفع مشکلات صنایع غذایی گهر ، رفع مشکلات کشتارگاه از سنتی به صنعتی ، پاکسازی ورودی شهر از نخاله ها و ضایعات ساختمانی ، مناسب سازی معابر شهری ، پاکسازی اطراف کارخانه سیمان نیز از مطالبات مردم این شهرستان است.امام جمعه دورود با اشاره به هفته وقف نیز گفت : اگر ملکی وقف شد همه نسبت به این ملک موقوفه تکلیف دارند و هرگونه دخل و تصرف بی جا و یا ضایع کردن آن ملک گناه محسوب می شود.
وی اضافه کرد : چنانچه ملکی در هرکجا وقف شد ، هیچ کس به غیر از نیت واقف حق ندارد از آن استفاده نماید. حجت الاسلام حقیان در ادامه بیان داشت: شهدای هسته ای ایران اسلامی راه پیشرفت هسته ای را با نثار خون پاک و ارزشمندشان به این ملت لایق ارزانی داشتند.
امام جمعه کوهنانی:فناوری هسته ای نماد پیشرفت کشور و نشانه وجود استعداد های درخشان و فوق العاده جوانان ایران اسلامی است
امام جمعه کوهنانی گفت:فناوری هسته ای نماد پیشرفت کشور و نشانه وجود استعداد های درخشان و فوق العاده جوانان ایران اسلامی است. به گزارش بلوطستان حجت الاسلام آروانی افزود: فن آوری هسته ای الگویی برای اجرای اقتصاد مقاومتی بود  که با اتکا به خود باوری و توان داخلی میتوان به آن رسید و کشور را واکسینه کرد.
وی با اشاره به  شاخصه های سبک زندگی اسلامی گفت: ایجاد فضای مذهبی و دینی در خانه به عنوان عامل آرامش- استحکام نشاط در خانواده مهم و حیاتی است.امام جمعه کوهنانی اختلاف ایران با امریکا را اختلاف ریشه ای اعتقادی بنیادین دانست و گفت: علت آن خوی استکباری سلطه طلب زورگوی امریکاست،وی گفت : منظور امریکایها از تغییر رفتار ایران دست برداشتن از تمام اصول و آرمانهای اسلامی انقلابی و هویت ملی می باشد و این سرآغاز سقوط بردگی و حقارت وابسگی ماست که با غیرت هیچ ایرانی سازگار نیست .
آروانی عمل به وعده ها و اجرا مصوبات در مورد این بخش را خواستار شد و افزود: عمل نکردن به آنها را بر خلاف تدبیر و ایجاد امید در جامعه است. وی کوتاهی در عمل به وعده ها راعامل سلب اعتماد مردم دانست و اظهار داشت:  با گذشت ۶ ماه از سیل در این منطقه هیچ اقدامی برای اصلاح و جبران خسارت به زیرساختها و باغداران صورت نگرفته که این بی توجهی اقدامی در راستای ناکارامد بودن دولتمردان در نزد مردم است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان