شما اینجا هستید
اجتماعی » از نوای موسیقی تا تجلیل از چهره های ماندگار خرم آباد

روز نکوداشت خرم‌آباد عصر سه شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در محل باغ گلستان مجتمع فرهنگی تاریخی فلک الافلاک خرم آباد برگزار شد . به گزارش بلوطستان روز نکوداشت خرم‌آباد یکی از مجموعه برنامه‌های «هفته نکوداشت خرم‌آباد» بود که  در قالب آن برنامه‌های مختلفی ازجمله اجرای موسیقی لری، تجلیل از چهره های شاخص فرهنگی  خرم‌آباد برگزار و مورد استقبال پرشور مردم خرم‌آباد قرار گرفت.

در این مراسم که با حضور معاون عمرانی استاندارلرستان ، شهردار و اعضای شورای شهر خرم آباد و استقبال گرم مردم برگزار شد ، شهردار خرم آباد ۲۰  اردیبهشت را روزی برای نکوداشت خرم‌آباد، تجلیل از شهروندان نیک‌اندیش، گرد هم آمدن مردم شهر و گرامیداشت تاریخ، هنر و فرهنگ غنی خرم‌آباد عنوان کرد و گفت:شهر خرم‌آباد بیش از ۶۳ هزار سال قدمت انسانی دارد و با توجه به قدمت بالای این شهر تاریخی بیش از گذشته میبایست توجه ویژه به آن داشت .

سعید فتوحی افزود: باتوجه به داشته های شهر خرم‌آباد و پتانسیل آن می بایست توجه ویژه به توسعه آن داشت و در همین راستا بایستی توانمندی خرم‌آبادیهای مقیم مرکز را بکار گرفت .

وی با بیان اینکه هفته نکوداشت خرم‌آباد، فرصت مناسبی برای نمایش و به تصویر کشیدن خرم‌آباد و ظرفیت ها و پتانسیل های این شهر است ، اظهار کرد:  در حال حاضر ۲۰ طرح عمرانی در سطح شهر فعال است که از مهمترین این طرحها می توان به  پارک خاطره ها در پشت بازار ، بام جنوب شهر ، پارک مشاهیر خرم آباد و پارک بانوان جنوب شهر در گلدشت اشاره کرد.

وی با اشاره به در حال بهره برداری بودن شهربازی کیو ، گفت: این شهربازی با مشارکت بخش خصوصی پس از سالها تعطیلی بازسازی شده و بعنوان  بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهربازی خرم آباد که سال‌ها به دلیل اختلاف سرمایه‌گذار و شهرداری تعطیل و متروک شده بود ، در حال بهره برداری است .

شهردار خرم آباد بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اشاره کرد و گفت : برای اولین بار بودجه شهرداری جهش خوبی داشته است به طوری که  رقم مصوب بودجه  از ۳۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته ،  به۷۰۹ میلیارد  تومان بودجه مصوب افزایش پیدا کرده است  که با برنامه ریزی های صورت گرفته محقق خواهد شد.

وی گفت : از مردم و همه متقاضیان دعوت می کنیم در ساخت و تکمیل طرحهای مشارکتی عمرانی و زیرساختی شهر شهرداری را حمایت نمایند .

فتوحی با بیان اینکه شهری تاریخی با ۵۴ هزار تاریخ و تمدن ظرفیت‌های بزرگی برای توسعه دارد ، اظهار کرد: خرم آباد ظرفیت های مناسب و فراوانی در حوزه گردشگری دارد که اگر  از این ظرفیت ها استفاده کنیم به طور حتم وضعیت شهرهای استان از وضعیت موجود بسیار بهتر خواهد شد.

شهردار خرم آباد با با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای موجود در حوزه گردشگری در راستای توسعه استان و همچنین شهر خرم آباد گفت:: به طور حتم توجه به حوزه گردشگری می تواند موجب رونق اقتصادی استان و افزایش سطح درآمد مردم شود.

بنابراین گزارش، در مراسم جشن نکوداشت روز خرم‌آباد از محمدحسین حجاریان نخستین وکیل دادگستری در لرستان و بنیانگذار دانشکده حقوق در استان ، مادر شهیدان غلامرضا و علیرضا حیدریان ، مظفر افشار فعال محیط زیست و پدر بلوط ، عزت الله چنگایی پیشکسوت حوزه رسانه و مدیرمسئول هفته نامه بامداد لرستان و دکتر اکبر فرید نماینده خرم آباد در مجلس چهارم و خادم مردم در حوزه درمان ، نصرت الله والیزاده  از اولین متخصصان بومی خرم‌آباد در امور معماری و راه و ساختمان بعنوان چهره های ماندگار و شاخص از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم آباد با هدای تندیس و لوح سپاس تجلیل شد .

همچنین  گروه‌های هنری آئینی، خوانندگان به نام لرستان ازجمله «سیف الدین آشتیانی» و «فیروز رضایی» در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند.

 

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان