شما اینجا هستید
خبری » حلقه شکست خوردگان ناکام

تحلیل و تبین اتفاقات ضرورت تفکیک ٨ سال ریاست جمهوری سابق به آسانی قابل اثبات شده است زیرا همه مردم اگاهانه با تمام ابعاد سو مدیریت ها تا تصویب و اعمال سنگین ترین قعطنامه های تحریمی را با تاثیرات منفی ان بر تمام ابعاد زندگی روزمره لمس نمودند در عین حال به رغم همه سختی ها از دوران سخت گذر کردند و امروزه ارامش ، ثبات و موقعیت های بهتر حاکم شده است . برماست که مجددا بطور واضح تر شهادت رو در رویی با واقعیات را داشته و تمام جستجوها را در پی یافتن بهترین شیوه ها در پذیرفتن سرنوشت ۴ ساله دیگر برای وضیعتی بهتر باشیم.قبل از هرچیز باید گفت در اصل قدرت ، تداوم قدرت دیروز و رسیدن به اهداف دیگر از حیثی که بدین نحو برای ٨ سال گذشته کشور رقم خورده امروز ابعاددیگری را به رخ می کشد.
مدیران وفادار در سیمای دیگر به چه شیوه های متوسل می شوند. کافی است نگاهی به ترکیب ، اعضا اصلی و حلقه اولیه ستاد سیدابراهیم ریسی داشته باشیم که چه کسانی با چه سابقه و کارنامه ای فقط برای کسب جایگاه برای خود کمک به کاندیدای اصول گرا گردا گرد او جمع شدند. انگیزه های زیادی در سمت گیری جدید انها دخالت دارد که بازگشت به قدرت ، عدم پاسخ گویی ، فرار از عملکرد ٨ ساله خود از مهم ترین موارد ان می تواند باشد ، اگر این جمع شدگان مدیران دیروز احمدی نژاد ، دنبال حل معضلات و اداره بهتر کشور هستند چرا برنامه خود را برای کاندیدای جدیددر معرض قضاوت مردم قرار نمی دهنند ، ایا اساسا اعتقادی بر برنامه محوری در این میان دیده می شوددر پاسخ باید اذعان نمود ، عدم توانایی انها ، ناکار آمدی ها باعث ایجاد شرایط ناگوار ٨ ساله دولت سابق بوده است . مگر همین ها گوی و میدان را در ٨ سال دولت گذشته در اختیار نداشتند ، بر جامعه ما چه گذشت و چه کارنامه غیر قابل دفاعی از خود به جای گذاشتندشاخص های توسعه ، رشد اقتصادی با امارهای موجود همه حکایت از هدر رفت منابع ، سرمایه ها و فرصت ها در ان مقطع زمانی است.
عرصه عمومی جامعه امروز شاهد است مخالفان اصلاحات ، تندرو ها ، تمامیت خواهان انحصار طلب که به نوعی همه مطرودین مردم در انتخابات سال ٩٢ و ٩۴ بودند برای پیروزی ریسی در ستادهای وی فعال هستندمیرتاج االدینی معاون ریس جمهورسابق، علی نیکزاد وزیر دولت سابق ، مسعود میرکاظمی وزیر سابق و نماینده عضو جبهه پایداری ، الیاس نادران ، علیرضا زاکانی از نمایندگان سابق اصول گرا ، رجب رحمانی نماینده سابق تاکستان اصولگرا شاهین محمد صادقی نماینده سابق کازرون ى اصول گرا ، صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور دولت سابق روسای ستادی در استان ها از معاونین وزیران سابق ، استانداران سابق ، روحانیون اصول گرا و اصول گرایان دیگر که عناصر اصلی حلقه ریسی همان مریدان ناکام دولت سابق هستندکه در دولت های نهم ودهم برای رسیدن دوباره به این مسولیت ها در کنار کاندیدای اصول گرا فعال و به طرفداری و حمایت از وی بر آمدند. در حالیکه بسیاری از مشکلات و معضلات محصول دوران حضور اینها در دولت سابق است. به نظر اگاهان ، ناظران ، بدنه اجتماعی مردم هوشمند واگاه این حمایت ها بیشتر تلاشی از سر ناامیدی برای رسیدن مجدد به قدرت با نفی گذشته خود ، رنگ عوض کردن ، نقد و پشت کردن به ریس جمهور سابق صورت می گیرد، بخت خود را یکبار دیگر ازمایش می کنند .
امروز ریسی که بیشتر چهره قضایی است تا چهره سیاسی و مدیریتی بیش از هر چیز بدون اینکه به اینها نیازمندباشد ، آنها نیازمند او هستندگویی دوران مدیریت خود را فراموش کردند یا مردم رادرست نشناختند .دست به هر تحریب حقیقی و مجازی می زنند در این شرایط تا به تصور باطل خود شاید دوباره به جاه وجلالی برسند،به عبارت دیگر اعتبار از دست رفته و شاید ترمیم انرا در حلقه مریدان و وفاداران به کاندیدای اصول گرا جستجو می نمایند که بصورت جناحی و فکری به همان دولت سابق وابسته هستند و سوابق خود را نمی توانند پاک نمایند اما بی شک مشارکت همه جانبه ، موثرو سازنده مردم انتخاب درست در ٢٩ اردیبهشت مانع جدی از ورود مجدد این طیف پرهیاهو و شکست خوردگان سیاسی به عرصه مدیریت سیاسی کشور خواهد بود و راهکار نهایی استواری عقلانیت ، انتخاب مجدد دکتر روحانی باآرای بالا می باشد تا مسیر در پیش گرفته با اصلاحات لازم با عزمی جدی تر و گام های محکم تر به پیش رود. جامعه امروز ما نیازمند ارامش در سایه اعتدال است ، نیازمند اعتلا ، عزت در مجامع بین الملی و پیشرفت همه جانبه گر است جامعه ای رو به پیشرفت و مردم سالار  که به سمت شایسته سالاری پیش می رود.

*این مطلب دیدگاه بلوطستان نیست و صرفا تحلیلی از وضعیت انتخابات در اردوگاه اصولگرایان حامی رئیسی است که به تحریریه بلوطستان ارسال شده است

نورالدین عبداله پور / بلوطستان

  1. شفا عبدالهی

    درود بر جناب عبدالله پور دوست عزیزم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان