شما اینجا هستید
خبری » شهردار جدید پلدختر : شهرداری حیات خلوت هیچ شخص ، گروه و جریان خاصی نیست

شهردار پلدختر گفت : شهرداری حیات خلوت هیچ  شخص وگروه و جریان خاصی نیست و  نخواهد بود . به گزارش بلوطستان صدیقه میری با بیان این مطلب در آئین تودیع و معارفه شهردار پلدختر اظهار کرد : ضمن التزام خودم و مجموعه شهرداری به تعامل مثبت و مستمر با همه مسئولان و همه گروه های سیاسی اعلام می کنم انتخاب بنده بعنوان شهردار پلدختر سیاسی نبوده و هیچ جریانی پشت این قضیه نبوده است .

وی با بیان اینکه مبنای کاری ام در شهردار ی قانون مداری ، شفافیت و انظباط کاری و مبارزه با فساد و رانت خواهد بود ، افزود: ایجاد منابع پایدار درآمدی از مهمترین برنامه های من در شهرداری پلدختر خواهد بود.

وی ادامه داد: پلدختر ظرفیت خوبی برای توسعه دارد اما نسبت به پتانسیلی که دارد رشد نکرده و هنوز آثار سیل ۹۸همچنان در آن نمایان است و روان مردم این شهر را می آزارد، این شهر به طور ناعادلانه ای دچار توسعه نیافتگی است.

شهردار پلدختر با بیان اینکه  کارهای نیمه کاره جلوی سیلاب را نمی گیرد، افزود : همین جا اعلام می کنم اگر حادثه ای مشابه سیل سال ۹۸ در پلدختر تکرار شود کاری از دست من بعنوان مدیر بحران شهری ساخته نیست ،  تاریخ دیگر با ما همدردی نمی کند بلکه یقه ما را برای ناکارآمدی و عدم پیشگیری از وقوع حادثه خواهد گرفت .

میری خواستار همکاری و همراهی اصحاب رسانه با شهرداری و مجموعه مدیریت شهری شد و گفت : تقاضا داریم در مسیر فرارو از اصحاب رسانه بعنوان یکی از ارکان مهم انتظار ویژه ای داریم زیرا با تمام لایه های اجتماع در ارتباط هستند و نقشی بسیار موثر در انعکاس مسائل و مشکلات و همچنین توسعه فرهنگ شهروندی و مطالبه گری دارند.

وی گفت : پلدختر برند فاخر زاگرس سربلند و شهری بسیار با پتانسیل است اما مناسفانه سهمی چندانی  از توسعه علیرغم پیشینه تاریخی و پتانسیل ها و ظرفیت های عظیم نداشته است .

وی با بیان اینکه پلدختری ها در همه بزنگاههای تاریخی پیشرو و پیشگام و پیش قدم  در دفاع از انقلاب  نظام و آوردگاه شهید و شهادت بوده است ، اظهار کرد: پلدختر دارای ظرفیت های زیادی است ، همه چیز دارد اما به صورت ناعادلانه ای دچار توسعه نیافتگی شده است ، با وجود همه خدماتی که شده با وجود همه پتانسیل ها و ظرفیت هایش از سرمایه های اجتماعی گرفته تا منابع طبیعی و گاز و نفت و ثرورت های طبیعی  توسعه نیافته است .

شهردار پلدختر گفت : آثار سیل فروردین ۹۸ هنوز بر کوچه پس کوچه های پلدختر از بین نرفته است ، سیلی که در یک غافلیگری مردم را تحت تاثیر خساراتش قرار داد و قرار بود خسارات سیل در یک بازه زمانی کوتاه رفع شود اما هنوز آثار سیل به طور کامل از بین نرفته است .

میری با بیان اینکه برای ساختن پلدختر نیازمند  مدیریت جهادی فارغ از سیاسی کاری هستیم ، ادامه داد: در حوزه سیل ما مشکلاتی داریم ، کار ناقص و نیمه تمام نمی تواند جلوی بحرانی مشابه سیل ۹۸ را بگیرد ، انتظار این است جلسه شورای بحران بزودی در استان با موضوع پلدختر برگزار شود زیرا برخی کارها بر زمین مانده و نیازمند هماهنگی های استانی هستیم .

وی گفت : برخی کارها نیاز به اعتبار ندارد ، با برخی امکانات و تجهیزات و ماشین آلات استان می توانیم در پلدختر در بحث پیشگیری در زمینه لایروبی و زمینه سازی برای پیشگیری از حوادث احتمالی اقدام کنیم .

شهردار پلدختر افزود: شهرداری پلدختر از صنایع آلاینده شهر سهم بسیار ناچیزی دریافت می کند و آنچه واضح است این است که پلدختر یک شهر نفتی با منابع نفت و گاز است  ، در استان هایی مثل خوزستان و بوشهر شهرداری ها و دهیاری ها از همین بخش آلایندگی نفت و گاز و صنایع آلاینده استفاده می کنند که ما انتظار داریم که با همکاری استانداری و محیط زیست هم شهرداری و هم دهیاری ها از حقوق قانونی خود بهره مند شوند.

میری گفت : ما در گتوند ۴۰ میلیون تومان طلب داشتیم اما هیچ بدهی نداشتیم که بخواهیم تهاتر کنیم ، در پلدختر بدهی های بسیار زیادی شهرداری دارد ، انتظار داریم بتوانیم از ظرفیت بند ز تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ استفاده کنیم .

وی اظهار کرد: بخش زیادی از معابر و پارک های پلدختر در جریان سیل از بین رفته و تخریب شده اند ، از آنجا که این مسائل پروژه های جدیدی نیستند که سازمان مدیریت با اعطای اعتبار به آنها مخالفت کند و برجای مانده از سیل هستند انتظار داریم از طریق مدیریت بحران این موضوع مورد عنایت ویژه ای قرار گیرد .

شهردار پلدختر با اشاره به مشکلات مسکن مهر پلدختر نیز گفت : مسکن مهر وضعیت نامناسبی دارد ، هنوز پس از سالها حداقل امکانات در این مکان فراهم نشده و مردم در رنج به سر می برند .

وی گفت : شهرداری پلدختر بدهی سنگینی دارد که همین بدهی سنگین خیلی انرژی ما را خواهد گرفت اماایجاد منابع مالی پایدار ، بهبود سیما و منظر شهری ، بومی سازی و توجه به فرهنگ بومی در المان ها ، به روز رسانی بافت های حاشیه شهرو ساماندهی ورودی های شهر ی ، ساماندهی تهیه سند توسعه محلات ناکارآمد شهری ، خدمات رسانی به مسکن مهر ، رفع اشکالات طرح جامع شهری ، پیگیری مشکلات آرمستان ، تقویت ناوگان حمل و نقل شهرداری ، دفع آب های سطحی و توسعه فضای سبز از مهم ترین برنامه های من بعنوان شهردار پلدختر خواهد بود.

میری با بیان اینکه  نیازمند مشورت و همراهی تمامی شهرداران و شوراهای ادوار هستیم ، اظهار کرد : از همه ریش سفیدان ، جوانان، نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه، اصحاب رسانه تقاضا داریم که در این مسیر ما را همراهی کنند.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان