شما اینجا هستید
خبری » عقب ماندگی لرستان جز با سرمایه گذاری جبران نمی شود

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر تورم کشور کنترل شود، نا اطمینانی در اقتصاد کاهش یافته و رشد اقتصاد پایدار در کشور فراهم خواهد شد.

به گزارش بلوطستان حسین سلاحورزی در نشست با اصحاب رسانه لرستان به مناسبت روز خبرنگار با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر دولت سیزدهم قدم‌های خوبی که در حذف ارز ترجیحی برداشته ثابت‌قدم باشد، از سال آینده شاهد کاهش رشد نرخ تورم شویم. وی با بیان اینکه به وضعیت کشور امیدوارم ، افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی  کاری موثر و مفید بود زیرا این مهم منجر به کاهش کسری بودجه دولت و کاهش تورم می‌شود.

نائب رئیس اتاق بارگانی ایران گفت: دولت‌ها در گذشته بیشتر به دنبال رفاه مردم بوده و هستند،این در حالی است که تله اقتصادی خود را به شکل کسری بودجه و تورم عمیق نشان داده و این چرخه شکل گرفته است.وی افزود: لرستان نه تنها مستثنی نبوده از اقتصاد کلان کشور، بلکه بنا به دلایل مختلف زیرساختی از نظر شاخص‌هایی چون نرخ بیکاری، تورم و سرمایه‌گذاری پایین کمتر نیز توسعه یافته است.

سلاح ورزی گفت:طی ۲ ماه آینده بنا داریم مجموعه پروژه‌ها و طرح‌های دستگاه‌های اجرایی را در همایش یک روزه در تهران با حضور شرکت‌ها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری عرضه کنیم تا گامی در توسعه استان برداشته باشیم

وی با بیان اینکه توسعه استان  از دغدغه‌های من بوده است ، اظهار کرد:  از ۵۰ سال گذشته کشور در چرخه تله رشد پایین اقتصادی و نرخ پایین سرمایه‌گذاری که ریشه آن در تورم بوده، گرفتار شده است.

وی گفت: در لرستان پنجره فرصت تاریخی برای استان فراهم شده است، اولین دوره‌ای پس از انقلاب است که عمده مدیران ارشد استان بومی هستند و این یک فرصت ویژه برای توسعه محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد افزود: لرستان اغلب از نظر سهم رشد اقتصادی و نرخ بیکاری و درآمد سرانه در ردیف‌های پایین کشور قرار دارد، و این عقب‌افتادگی جز با سرمایه‌گذاری جبران نمی‌شود و این مهم باید از طریق ایجاد یک نهضت سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان