شما اینجا هستید
سیاسی » انتصابات لرستان در بعضی جاها ایده آل و رضایت‌بخش ما هم نبوده است/ توضیح استاندار در مورد اراکیزه شدن مدیریت در لرستان

استاندار لرستان با اشاره به همراهی مطلوب رسانه ها در مسیر توسعه لرستان، گفت: دولت از نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه رسانه ها استقبال می کند.به گزارش مهر، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان وجود رسانه ها را در توسعه استان موثر دانست و اظهار داشت: اگر مطبوعات و خبرگزاری های استان همصدا با توسعه لرستان حرکت کنند این توسعه از سرعت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی افزود: صدای هماهنگی در مسیر توسعه لرستان از جانب اصحاب رسانه استان به عنوان نماینده افکار عمومی بخوبی شنیده می شود.

استاندار لرستان به خلاصه ای از چگونگی روند تحویل دولت به آقای دکتر روحانی اشاره کرد و بیان داشت: رئیس جمهور دولت را در شرایطی تحویل گرفت که کشور هم از لحاظ داخلی و هم از نظر خارجی دارای مشکلات عدیده ای بود بطوریکه در بخش داخلی از لحاظ اقتصادی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار بود.

بازوند با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور در سال ۹۳ حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان بود تصریح کرد: میزان بدهی دولت قبلی به بخش خصوصی تقریبا معادل پنج برابر بودجه عمرانی یک سال کشور است.

وی افزود: بخش خصوصی ۷۰ هزار میلیارد تومان و مردم ۸۵ هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار بودند و وجود رشد اقتصادی منفی ۵.۸ درصد، رشد سرمایه گذاری منفی ۴۴ درصد و تورم ۴۱ درصدی نتیجه شرایط اقتصادی دولت قبلی بود.

استاندار لرستان به درگیری های سیاسی و اجتماعی موجود بین سران سه قوه در دولت دهم اشاره کرد و عنوان کرد: در دولت قبل همواره بین دولت و مجلس درگیری و نزاع هایی وجود داشت که مردم را خسته کرده بود و در این شرایط مردم کشور با انتخاب عقلانیت و اعتدال باعث بوجود آمدن فضای امید و نشاط در کشور شدند.

بازوند یادآور شد: اگرچه امروز در سایه دلواپسی شاهد شدیدترین تخریب ها علیه دولت هستیم اما دولت تدبیر و امید از نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه استقبال می کند.وی اظهار داشت: با پیگیری های دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی اجماع جهانی که علیه ایران برپا شده بود شکسته و پایه تحریم ها سست شد.استاندار لرستان به فسادهای اداری بوجود آمده ناشی از اقدامات نامناسب دولت قبلی اشاره کرد و گفت: تحت لوای دورزدن تحریم ها و خصوصی سازی های نابجا فسادهای اداری زیادی در کشور شکل گرفت که فسادهای سه هزار میلیاردی، هفت هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی اخیر نیز نتیجه همین اقدامات نامناسب بود که این فسادهای مالی باعث بوجود آمدن فضای بی اعتمادی عامه مردم به دولت شده بود.

بازوند حضور بخش خصوصی در لرستان طی دولت نهم و دهم را بسیار کمرنگ دانست و عنوان کرد: استان هایی که پایه توسعه آنها توسط بخش خصوصی بنیانگذاری شده از این شوک اقتصادی تا حدودی در امان بودند و استان هایی که برای توسعه به دولت اتکا کرده بودند و عموما استانهای محروم کشور هستند ضربه سنگینی به اقتصادشان وارد شد.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از گازرسانی به ۲۵۳ روستای لرستان تا پایان سال جاری خبر داد و بیان داشت: در لرستان هزار و ۲۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که تا سال ۹۳ تنها ۳۶۰ روستای آن گازکشی شده بود.وی ادامه داد: این در حالیست که طی سالجاری عملیات گازرسانی به ۲۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار لرستان که ۶۵ درصد گازرسانی های ادوار گذشته بوده در دستورکار قرار گرفته است.بازوند افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان هفته دولت کار گازرسانی به ۱۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار لرستان انجام شد و تا پایان امسال ۱۲۰ روستای دیگر استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

استاندار لرستان درموردفرودگاه خرم آبادنیز افزود: «می‌بینیم که شرکت‌های خصوصی فرودگاه خرم‌آباد را رونق بخشیده‌اند و تبدیل باند فرودگاه هم در حال پیگیری است تا هواپیماهای پهن‌پیکر بتوانند در فرودگاه خرم‌آباد نشست و برخاست کنند و مردم بتوانند از این فرودگاه به بیرون از کشور سفر کنند.»مهندس بازوند اظهار داشت: «باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و بی‌تردید یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها بحث تقویت زیرساخت‌های زیربنایی حمل و نقل است.»بازوند تشریح کرد: «ما از حمل و نقل لوله‌ای نفت به طول ۴۱۰ کیلومتری هیچ‌گونه منفعتی نبرده‌ایم و نوعی فرصت‌سوزی داشته‌ایم که البته مشاور وارد کار شده است تا مطالعات نیز پیگیری شود.»

وی بیان داشت: «وقتی به دست بخش خصصوصی ۲۰ استعلام می‌دهیم تا ۲۰ اداره برود و باید ۸۰ نفر را هم ببیند! طبیعی است که شرایط برای حضور بخش خصوصی سخت می‌شود و حتا ممکن است فسادهایی هم ایجاد شود.»

او افزود: «باید تمهیداتی بیندیشیم تا همه‌ی استعلامات را یک‌جا پاسخ بدهیم.»

امسال توانسته‌ایم ۹۰ درصد تخصیص بگیریم

استاندار لرستان گفت: «دانشگاه‌های استان لرستان بایستی در جهت نیازهای بازار کار استان گام بردارند و ما نیز به دنبال جذب بخش خصوصی بومی و غیربومی هستیم.»مهندس هوشنگ بازوند بیان داشت: «دستگاههای ما متأسفانه بین ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان بدهکار پول برق/ آب و گاز بوده‌اند و اعتبارات هزینه‌ای ما در سال گذشته رتبه‌ی ۲۱ را داشته اما در سال ۹۳ این رتبه را به ۱۰ رسانده‌ایم و امسال می‌خواهیم به یک برسانیم.»بازوند افزود: «در زمینه‌ی اعتبارت عمرانی هم در سال ۹۲ مجموع اعتبارات ما ۲۸۲ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۳ کل اعتبارات عمرانی ما به ۴۵۷ میلیارد تومان رسیده است که نشان از رشد ۸/۶۱ درصدی است.»استاندار لرستان ادامه داد: «تخصیص عمرانی ما درسال گذشته ۳۴ درصد ولی در امسال توانسته‌ایم ۹۰ درصد تخصیص بگیریم.»

انتصابات تاحدودی رضایت بخش ماهم نبوده است/توضیح استانداردرمورداراکیزه شدن مدیریت درلرستان

وی درموردانتصابات لرستان نیزگفت:”روال انتصابات این‌گونه است که من معرفی می‌کنم اما هر وزارتخانه‌ای کمتیه انتصابات دارد و آن کمتیه هم نظر خودش را دارد.”استاندارگفت:قطعاً اگر بخواهیم بگوییم همه‌ی انتصابات صورت گرفته ایده‌آل من بوده چنین نیست و ممکن است برخی انتصابات نیز ایده‌آل من نبوده باشد.بازوند افزود: بدانیم که در استان مرکزی ۱۶ مدیرکل لر داشتیم ولی هیچ‌گاه آن‌ها به مدیران لر اعتراض نمی‌کردند و نمی‌گفتند چرا این مدیران غیراراکی‌اند.وی گفت:در حال حاضر هم لااقل ۳ فرماندار استان مرکزی لر هستند ولی اعتراضی هم ندارند و نباید خیلی به این حرف‌ها بها بدهیم.

مدیریت حلقه گمشده توسعه لرستان است

هوشنگ بازوند همچنین در جلسه شورای راهبردی و توسعه لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه استان لرستان توسعه مدیریتی است زیرا اگر بخواهیم این استان را توسعه دهیم مدیران باید به توسعه و بخش خصوصی اعتقاد داشته باشند که یکی از مشکلات ما نبود اعتقاد مدیران به توسعه و بخش خصوصی است. بنابراین مدیران باید این نوع نگاه خود را به توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاران تغییر دهند.

وی عنوان کرد: اگر استان لرستان از نعمت‌های خدادادی خوبی برخوردار است پس چرا امروز مردم این استان فقیر و بیکار هستند؟ بنابراین این مشکل تنها به مدیران و نوع نگاه آنها در استفاده از ظرفیت‌های استان برمی گردد که این نوع نگاه باید تغییر پیدا کند.

استاندار لرستان با اشاره به دیدار خود با معاون اکتشافی نفت، گفت: در دیداری که با معاون اکتشافی نفت داشته‌ام وی بیان کرده در شهرستان کوهدشت و پلدختر ۳۲ منبع نفتی وجود دارد که ۶ تای آنها حفاری و ۱۸ تا از آنها مطالعه شده است. این در حالی است که در ۶ منبع حفاری شده ۱۵۰ میلیون شبکه نفتی تولید می‌شود بنابراین لرستان با این منبع نفتی بالا و منابع خدادادی دیگر امروز باید یکی از استان‌های ثروتمند باشد اما ما شاهد این هستیم که لرستان بالاترین آمار بیکاری را دارد و بیشترین مقصر در این زمینه نوع نگاه مدیران به حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری است.

بازوند ادامه داد: دولت سعی دارد در میادین مشترک با سایر کشورها سرمایه‌گذاری کند و بیشتر تلاش خود را در این خصوص به کار می‌گیرد. بنابراین استان‌ها باید خود به سمت جذب بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران بروند که این امر تنها با مدیریت صحیح حل می‌شود. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر شورای راهبردی توسعه مدیریت به خوبی انجام شود شاهد فسادهای مالی و اختلاف‌های ۱۲ هزار میلیاردی در سطح ادارات نیستیم و یکی از مزایای همین شورای راهبردی و اجرای آن در ادارات جلوگیری از فساد مالی است.

استاندار لرستان بیان داشت: مدیریت باید ریل توسعه لرستان را تغییر بدهد زیرا ریل توسعه باید به دست بخش خصوصی سپرده شود و مرگ توسعه این استان در صورتی اتفاق می‌افتد که مدیران جرأت صحبت با سرمایه‌گذاران را نداشته باشند. این مسئول تصریح کرد: در این استان باید به اندازه اینکه به فقیران رسیدگی می‌شود به ثروتمندان و پول‌داران نیز اهمیت داده شود زیرا کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند همه دارایی خود را در راستای توسعه این استان هزینه می‌کند. این در حالی است که مدیران لرستانی جرأت صحبت‌ با سرمایه‌گذاران را ندارند که این اعتقاد آنها باید تغییر پیدا کند و اگر مدیری توانایی صحبت با سرمایه‌گذاران را ندارد باید به ما اعلام کند تا ما تکلیف خود را با آنها روشن کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان