شما اینجا هستید
تاریخی » ایل بزرگ بیرانوند ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد

مشاور استاندار در امور اقوام و عشایر لرستان گفت: ایل بزرگ بیرانوند استان لرستان حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. به گزارش خبرگزاری فارس در بروجرد، شجاع دریکوند ظهر امروز در همایش ایل بزرگ بیرانوند در این شهرستان افزود: ایل بیرانوند بیشترین جمعیت را در استان لرستان داشته و سابقه درخشانی در خدمت به کشور دارند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش تکریم اقوام و عشایر و مشارکت‎دادن آنها در مدیریت‌های اجتماعی و کلان استان است. مشاور استاندار در امور اقوام و عشایر لرستان با اشاره به اینکه این همایش برای نخستین بار در استان تشکیل شده، ادامه داد: این همایش در راستای تقویت اقوام برگزار شده است.
دریکوند تاکید کرد: ایل بزرگ بیرانوند همواره در راستای دفاع از تمامیت ارضی کشور کوشیده و نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری را در خود جای داده است. وی اظهار کرد: احترام به فرهنگ غنی اسلام، احترام به اعتقادات اقوام و احیای فرهنگ مردانگی، شجاعت، وفای به عهد و ایمان این ایل بزرگ از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
مشاور استاندار در امور اقوام و عشایر لرستان بیان داشت: هدف نهایی ما ایجاد موسسه اقوام فرهنگی و اجتماعی لرستان بوده که از طریق آن بتوانیم خواسته‌های خود را به مرحله اجرا بگذاریم. دریکوند با اشاره به فعالیت ایل بزرگ بیرانوند در همه عرصه‌ها اضافه کرد: ایل بیرانوند در مسائل اجتماعی، سیاسی و دفاع از کشور فعال بوده و استحقاق دارد که مدیرانش در سطح کلان فعالیت کنند.

  1. خرم آبادی

    بنازم ایل بیرانوند را فریاد فرو خفته رنج کشیدگان را شمشیرهای مردان جنگی بیرانوند در تاریخ ثبت کردند.

  2. ننننننمم

    بیرانوند یعنی برق سه فاز برو عقب برق نگیرت

  3. احمد

    طبق روایات بزرگان طایفه بیرانوند،
    ریشه اصلی این طایفه شخصی بنام حجالی که از حجاز عربستان به منطقه سلسله اومده و در اینجا صاحب فرزندی میشه که نامش را بیرو گذاشتن و اکنون بیرانوندهای اصیل از نسل او میباشند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان